arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۰

حامد حدادی به ایران بازگشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لي‌ژيانليان بهترين بسكتباليست آسيا در چين دست به توپ شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، با ادامه تحريم ليگ بسكتبال حرفه‌اي آمريكا (NBA)، بيشتر بازيكنان شاغل در اين ليگ در ليگ‌هاي كشورهاي ديگر مشغول به فعاليت شده‌اند كه در اين ميان "يي ژيانليان" بهترين بازيكن آسيا و فوروارد تيم ملي چين نيز كارش را در ليگ برتر چين (CBA) آغاز كرده است. بهترين بازيكن پست چهار آسيا كه در جام ملت‌ها نيز جام قهرماني را بالاي سر برد در نخستين حضورش در ليگ چين پس از چهار سال عملكرد بسيار تاثير گذاري در تيم "گواندونگ تايگر" داشت.

مدافع چهاردوره قهرماني ليگ چين در نخستين ديدار به مصاف تيم "ژيجيانگ" رفت و توانست با عملكرد خوب بازيكن باتجربه اش با نتيجه 111 بر 78 به پيروزي برسد.

"يي‌ژيانليان" با توجه به مشخص نبودن زمان آغاز ليگ NBA در چين به ورزش ادامه مي‌دهد و در تيمي كه فعاليت حرفه‌اي خود را آغاز كرده بود دست به توپ مي‌شود و در نخستين حضورش 17 امتياز كسب كرد و 11 ريباند انجام داد.

بهترين بازيكن آسيا درباره حضورش در ليگ چين گفت:"بازگشت به بسكتبال چين برايم خوب است. خوشبختانه توانستم بر روي شروع كندي كه در طول مسابقه داشتم غلبه كنم و در انتها عملكردي قابل قبول داشته باشم."

حامد حدادي بازيكن ايراني تيم ممفيس هم پس از ادامه تحريم NBA تصميم گرفت تا شروع اين رقابتها براي تيم حفاري اهواز بازي كند.

سرمربي تيم گواندونگ تايگر نيز درباره اين بازكن با تجربه تيمش بيان كرد:"لي‌ژيانليان بازيكن بزرگي است اما براي رسيدن به شرايط ايده‌آلش نياز به زمان دارد."

به گزارش ايسنا و به نقل از سايت رسمي كنفدراسيون بسكتبال آسيا، "زيد عباس" ستاره تيم ملي اردن در جام ملت‌هاي آسيا نيز با حضور در تيم فوجيان نخستين حضورش در ليگ چين را خوب آغاز كرده است. عباس كه در جام ملت‌هاي آسيا برابر ايران عملكرد خوبي داشت و به همراه تيمش نايب قهرمان آسيا شد در نخستين مسابقه برابر تيم "شانژي" توانست 13 امتياز كسب كند و با انجام 9 ريباند و 5 پاس منجر به گل تاثير خوبي در پيروزي تيمش داشته باشد. تيم فوجيان در اين ديدار با نتيجه 111 بر 95 شانژي را شكست داد.
نظرات بینندگان