arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

مصرف «پيپ» در ميان دانشجويان و سيگار در دختران شايع شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبير اجرايي نمايشگاه «زندگي بدون دخانيات» با اشاره به شيوع مصرف مواد دخاني در بين دانشجويان، گفت: آمار دقيقي از مصرف دخانيات در دانشگاه‌ها نداريم، اما مصرف دخانيات در بين دانشجويان و به ويژه دختران در حال افزايش است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مريم فتحي با اشاره به برگزاري نمايشگاه «زندگي بدون دخانيات» در پرديس مركزي دانشگاه تهران، اظهار كرد: متاسفانه پس از سيگار و قليان، مصرف پيپ هم در ميان دانشجويان شايع شده است و با توجه به اينكه پايه هر سه مورد تنباكو است مضرات آنها نيز مشابه هم است و حتي شايد مضرات پيپ و قليان بيش از سيگار باشد.

وي درخصوص اهداف برگزاري اين نمايشگاه، عنوان كرد: اكثر دانشجويان درباره عوارض مصرف دخانيات اطلاع دارند؛ اما از روش‌هاي ترك آن اطلاعات چنداني ندارند؛ به همين دليل تصميم گرفتيم با قراردادن يك مشاور در نمايشگاه به دانشجويان آگاهي دهيم.

فتحي افزود: بسياري از دانشجويان تصور اين تفكر را دارند كه ترك سيگار يك پروسه طولاني است؛ اما اين يك شكل رفتاري است و اين فرد بيش از همه نياز به يك مشاور دارد.

وي در ادامه با اشاره به استقبال خوب دانشجويان از نمايشگاه «زندگي بدون دخانيات» و به ويژه بخش مشاوره آن، اظهار كرد: نكته جالب اين بود كه همه مراجعه‌كنندگان علاقه به ترك اين مواد دخاني داشتند و به دنبال راه حلي براي ترك آنها مي‌گشتند.

وي در پايان مركز بهداشت دانشگاه را يكي از مهمترين كانون‌هاي آموزش دانست و گفت: آموزش مقدم بر درمان است ما گام اول را برداشتيم و اميدواريم در آينده دانشگاه از لحاظ مالي و معنوي از برگزاري اينگونه برنامه‌ها حمايت كند.

به گزارش ايسنا، نمايشگاه "زندگي بدون دخانيات" از 30 آبان تا دوم آذرماه به همت مرکز بهداشت و درمان دانشگاه در پرديس مرکزي دانشگاه تهران در حال برگزاري است.
نظرات بینندگان