arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

سعدحریری حامیانش را به خیابان فراخواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'سعد حریری' نخست وزیر سابق و رییس حزب المستقبل لبنان كه پس از سقوط دولتش از كشور خارج شده، طی پیامی به مناسبت سالروز استقلال لبنان از حامیان خود خواست روز یكشنبه آینده با حضور در خیابان های شهر سنی نشین طرابلس بار دیگر حضور خود را به اثبات برسانند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، حریری كه در حال حاضر در عربستان به سر می برد با ارسال پیامی از طریق شبكه توییتر استقلال لبنان را به مردم كشورش تبریك گفته و ضمن حمله مجدد به دولت 'نجیب میقاتی' نخست وزیر فعلی لبنان تاكید كرد: استقلال حقیقی تا زمانی كه دولتی برخاسته از آرای مردم تشكیل نشود، شكل نخواهد گرفت.
 
درحالی كه شصت و هشتمین جشن استقلال لبنان روز سه شنبه در بیروت و با حضور روسای سه گانه و سران ارتش لبنان طی مراسم باشكوهی برگزار شد، حریری از طرفداران خود خواست تا در جشن استقلال در شهر سنی نشین طرابلس به خیابان ها بیایند تا بار دیگر با حضور خود در صحنه سیاسی لبنان ابراز موجودیت كنند.
 
وی این دعوت را دعوتی شخصی خوانده و تاكید كرد: در بهار عربی لازم است كه ما نیز با حركت های آزادیخواهانه منطقه آشنا شویم.
 
دعوت رییس حزب المستقبل به حضور طرفدارانش در خیابان های طرابلس در حالی صورت می گیرد كه این شهر زادگاه نجیب میقاتی نخست وزیر فعلی لبنان است و پس از سقوط دولت سعد حریری شاهد ناآرامی هایی در اعتراض به بركناری وی بود.
 
رسانه های لبنان این دعوت رییس حزب المستقبل در آستانه بازگشتش به كشور را سازمان دهی مجدد جریان 14مارس برای حضور در عرصه سیاسی لبنان ارزیابی می كند. این جریان پس از سقوط دولت حریری و عدم قبول مشاركت در دولت جدید لبنان از عرصه سیاسی كشور به طور كامل حذف شده است.
 
احمد حریری دبیركل حزب المستقبل پیشتر تهدید كرده بود در صورتی كه دولت لبنان بودجه دادگاه رفیق حریری را قطع كند، ما به خیابانها خواهیم ریخت.
نظرات بینندگان