arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰

قبوض ارسالی گاز بر اساس قیمت سال گذشته محاسبه شده است

قبوض ارسالی گاز برای مشترکان بخش خانگی بر اساس قیمت سال گذشته (میانگین 700 ریال به ازای هر متر مکعب) محاسبه و دریافت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه در بازه زمانی مهر تا ابتدای آذر 74 درصد مشترکان بخش خانگی در سقف الگوی تعیین شده گاز مصرف کرده اند، گفت :24 درصد این مشترکان در مرز هشدار قرار گرفتند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت نفت، جواد اوجی با بیان این که سرمای زودرس آبان در 43 سال گذشته سابقه نداشته است، افزود: بنا به گزارش سازمان هواشناسی و پیش بینی این سازمان مبنی بر بارش برف در بیشتر استان ها،‌ انتظار می رود در روزهای آتی میانگین دمای کشور نیز به 4 درجه سانتیگراد برسد. 

اوجی درباره همکاری مردم با این شرکت در زمینه مصرف گاز نیز گفت: آمارها نشان می دهد در فاصله زمانی مهرماه تا روزهای نخستین آذر امسال، 74 درصد مشترکان بخش خانگی در سقف الگوی تعیین شده گاز مصرف کرده اند که میانگین گازبهای پرداختی آنها 12 هزار تا 14هزار تومان بوده است.

وی با بیان این که مصرف گاز 24 درصد مشترکان بخش خانگی در این بازه زمانی در مرز هشدار قرار گرفته است، اظهار داشت: تنها یک درصد مشترکان این بخش با گذشتن از سقف الگوی مصرف، قبض "قرمز"دریافت کردند. 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را عاملی مهم و تاثیر گذار در مصرف منطقی گاز برشمرد و گفت: با اجرای این قانون از آذر پارسال تاکنون مصرف این حامل انرژی روال منطقی تری به خود گرفته است.

اوجی گفت : با وجود جذب یک میلیون و 350 هزار مشترک جدید، مصرف گاز در تابستان امسال دو درصد کاهش داشته و در پاییز نیز رشد مصرف این حامل انرژی، تنها 1.5 درصد بوده است که از تاثیر بسزای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حکایت دارد. 

وی تاکید کرد: با توجه به تعمیرات اساسی در بخش های مختلف اعم از پالایشگاه ها، خطوط انتقال و تاسیسات تقویت فشار گاز، شرکت ملی گاز ایران نیز با توجه به برگزاری نشست های منظم تامین سوخت زمستانی با حضور وزیر نفت، برای ورود به زمستان و گذر بدون چالش از این فصل، آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: علاوه بر تمهیدات پیش بینی شده در بخش های یاد شده، امسال ذخیره سازی سوخت مایع برای مصارف صنعتی و نیروگاهی 15 درصد افزایش یافته و برای پیشگیری از وقفه در فعالیت های مراکز حساس (بیمارستان ها، نانوایی،‌هتل ها و ...) نیز سوخت مایع لازم تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: با آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها،‌ مصرف گاز بخش خانگی، تجاری، 20 تا 25 میلیون مترمکعب در روز کاهش یافته است و انتظار می رود این میزان کاهش به روزانه 50 میلیون متر مکعب (معادل دو فار پارس جنوبی) افزایش یابد.
اوجی با تاکید بر توجه هرچه بیشتر مشترکان به مصرف منطقی و بهینه گاز و ادامه این روند به ویژه در فصل زمستان، اظهار داشت: همکاری مردم با شرکت ملی گاز ایران علاوه بر افزایش خدمت رسانی به آنها،امکان استفاده از گاز را همگانی تر و اقتصاد خانواده ها را شکوفاتر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره گازبهای چهارماه پایانی امسال نیز گفت: تاکنون از ستاد هدفمندی یارانه ها نرخ و تعرفه جدیدی اعلام نشده است، بنابراین گازبهای مصرفی بر اساس نرخ های سال گذشته محاسبه و دریافت خواهد شد. 

وی تاکید کرد: قبوض ارسالی گاز برای مشترکان بخش خانگی بر اساس قیمت سال گذشته (میانگین 700 ریال به ازای هر متر مکعب) محاسبه و دریافت شده است. 

اوجی در پاسخ به احتمال تغییر نرخ گازبهای چهار ماه پایانی سال، تا پایان امسال نیز گفت: در این زمینه شرکت ملی گاز ایران تصمیم گیرنده نیست و تاکنون تعرفه جدیدی از سوی ستاد هدفمندی یارانه ها به این شرکت ابلاغ نشده است. 

وی با بیان این که گازبهای بخش صنعتی نیز 700 ریال به ازای هر متر مکعب است، اظهار داشت: گازبهای این بخش نیز تغییر نکرده و براساس تعرفه سال قبل خواهد بود. 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره تامین منابع مالی طرح های این شرکت نیز گفت: براساس بودجه امسال، به ازای فروش هرمتر مکعب گاز 180ریال به شرکت ملی گاز ایران اختصاص یافته است اما در نشست های اخیر با رئیس جمهوری انتظار می رود این عدد در بودجه سال آینده افزایش یابد. 

اوجی درباره تامین تجهیزات موردنیاز صنعت گاز کشور نیز گفت: با توجه به توانمندی صنعتگران و سازندگان ایرانی، هم اکنون 70 درصد تجهیزات مورد نیاز از داخل کشور تامین می شود. اوجی با بیان این که در ساخت کمپرسور، ‌کشور به خودکفایی رسیده است،‌ گفت: هم اکنون 100درصد قطعات کمپرسور و 68درصد قطعات در داخل کشور ساخته می شود که گام مهمی درخودکفایی به شمار می آید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
0
0
چقدر خوبه اين شركت گاز! آقايي ميكنه با اين كه يارانه ها زياد شده بر اساس قيمت سال پيش گاز رو محاسبه ميكنه.
نظرات بینندگان