arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

واکنش مادورو به درخواستتدجدیدنظر در روابط با روسیه: روابط ما با مسکو مستحکم است / سلاح های پیشرفته روسی داریم

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا روابط نظامی کاراکاس و مسکو را بسیار مستحکم خواند و گفت: ونزوئلا دارای تجهیزات و سلاح های پیشرفته روسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا روابط نظامی کاراکاس و مسکو را بسیار مستحکم خواند و گفت: ونزوئلا دارای تجهیزات و سلاح های پیشرفته روسی است.

به گزارش ایرنا، مادورو بامداد چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ما کمک کرده و ما با قدردانی از این کمک ها، خواستار حفظ تداوم روابط دو کشور و دستیابی به حمایت های سیاسی و دیپلماتیک دو طرف هستیم.
این سخنان مادورو پس از آن صورت گرفت که مخالفان وی با درخواست برای تجدید نظر درباره روابط ونزوئلا و روسیه اعلام کردند: موضع جدیدی در خصوص قراردادهای نظامی با مسکو خواهیم گرفت؛ چرا که آنان به تمامی مفاد قرارداد پایبند نیستند و این موضوع بررسی خواهد شد.
روسیه روز شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از مادورو حمایت کرد.
«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در این باره گفت: اگر تهدیدی برای صلح جهان وجود داشته باشد، آن اقدامات بی شرمانه و تهاجمی آمریکا و متحدانش با هدف سرنگون کردن رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا خواهد بود.
ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) صحنه ناآرامی است. ماجرا از آن جا آغاز شد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی، سوگند ریاست جمهوری خورد و خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری نیکلاس مادورو را غیر قانونی اعلام کرد.
برخی از کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.
این درحالی است که کشورهایی چون ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور و ترکیه همچنان با حمایت کامل از مادورو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خواندند.
در آخرین تحولات ونزوئلا، دیوان عالی این کشور، ساعاتی پیش گوایدو را ممنوع الخروج و انسداد حساب های بانکی او را صادر کرده است.
این اقدام پس از درخواست دادستان کل ونزوئلا (وابسته به مادورو) از دیوان عالی این کشور برای ممنوعیت خروج گوایدو از کشور و بسته شدن حساب های بانکی اش صورت می گیرد.

نظرات بینندگان