arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

تهمینه میلانی: همدلی من با مردم فلسطین جای شک ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارگردان فیلم‌های «نیمه پنهان» و «آتش‌بس» در یادداشتی درمورد داوری در جشنواره فیلم هند و انعکاس آن در مطبوعات توضیحاتی داد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، متن یادداشت تهمینه میلانی به شرح زیر است:

لیست کاندیداهای داوری جشنواره گوا که به دست من رسید، پذیرفتم داور این جشنواره باشم. در میان داوران نام آقای لی یونگ وان دبیر جشنواره پوسان کره و خانم سوزان بییر اهل دانمارک که فیلم او سال گذشته برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شده بود، بیش از پیش مرا ترغیب کرد تا جهت آشنایی بیشتر با عقاید این خانم فیلم ساز هنرمند، در هیئت داوران جشنواره حضور داشته باشم.

متاسفانه خانم بییر به سختی بیمار و بستری شد و مسئولین جشنواره، بدون آگاهی دیگر داوران در روزهای واپسین داور دیگری را جایگزین ایشان کردند. نام این داور دن وولمان کارگردان بازنشستهٔ مستقل از ر‍ژیم صهیونیستی بود.

با آگاهی از حضور ایشان چند روز پس از شروع جشنواره، حتی یک لحظه هم به ذهن من خطور نکرد که به دلیل موقعیت جغرافیایی که این هنرمند مستقل در آن به دنیا آمده، باید به حضور ایشان اعتراض کنم، چرا که هیچ یک از داوران شرکت‌کننده در جشنواره‌های معتبرسینمایی نمایندهٔ کشورخود نیستند و بر خلاف ورزشکاران که به عنوان نماینده کشور خود در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند، شخصیت حقیقی دارند و به دلیل سوابق و شان هنری خود دعوت می‌شوند.
برای من باورکردنی نیست که حضور من در کنار این کارگردان مستقل، که چه بسا اعتراض بیشتری از ما نسبت به سیاست‌های کشورش دارد، واکنش برخی از افراد را در داخل ایران برانگیخته است. جدا از مسائل سیاسی، همدلی و همدردی من و اکثر هنرمندان جهان و ایران با مردم فلسطین جای شک ندارد. چرا که اساسا هر انسان متعهدی نسبت به ظلمی که از طرف اسرائیل غاصب به مردم این سرزمین شده است واکنش انتقادی و عاطفی دارد. و من هم یکی از آن‌ها هستم.

 حضور میلانی در هیئت داوران چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هند واکنش‌هایی به همراه داشته است.

جمال شورجه کارگردان سینمای ایران روز دوشنبه در یک گفت‌وگو با انتقاد از میلانی، گفت: «اگر او مانند ورزشکاران برخورد می‌کرد از منزلت بیشتری برخوردار بود تا اینکه در کنار داور صهیونیستی بنشیند و دوشادوش وی که نمادی از یک دژخیمان است به قضاوت آثار هنری بپردازد.»

چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هند 23 نوامبر تا سوم دسامبر (دوم تا 12 آذر) در گوا در هند برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
55
17
كي جرأت داره شك كنه به اين همه همدلي شما !!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
16
100
ای ول برخانم میلانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
2
5
پس موقعی که میخوان ایشون رو معرفی کنن میگن خانم میلانی از کجا!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
از شهر میلان ایتالیا
نظرات بینندگان