arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

شورای امنیت روسیه برای خروج آمریکا از پیمان موشکی تشکیل شد

شورای امنیت روسیه به ریاست رئیس جمهوری این کشور امروز جمعه برای بررسی مساله خروج آمریکا از پیمان موشکی تشکیل جلسه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای امنیت روسیه برای خروج آمریکا از پیمان موشکی تشکیل شدمقامات روسیه در خصوص ثبات راهبردی و امنیت بین المللی با توجه به اقدامات پیش بینی شده آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد بطور مفصل گفت وگو کردند.
در این جلسه همچنین درخصوص اوضاع سیاسی بوجود آمده در ونزوئلا تبادل نظر شد و مقامات روسیه تاکید کردند که مشکل داخلی در کاراکاس باید بدون مداخله خارجی حل و فصل شود.
علاوه بر آن در جلسه شورای امنیت روسیه، مسائل مهم اقتصادی و اجتماعی این کشور مطرح شد.
در این جلسه، روسای شورای فدراسیون و مجلس دومای روسیه، رئیس دفتر ریاست جمهوری، وزیران دفاع و خارجه، رئیس سازمان امنیت فدرال و رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه شرکت داشتند.
گفتنی است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد این کشور از فردا (شنبه) به طور رسمی از پیمان موشک های هسته ای میان برد با روسیه خارج می شود و پس از شش ماه از این تاریخ نیز پیمان موشکی لغو خواهد شد.
پیمان منع موشک های هسته ای میان برد در سال 1987 میان میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.
براساس این پیمان، موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد با برد 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر منع شده است.
روسیه چند پیش در مذاکرات ژنو، آمریکا را به «بدتر کردن اوضاع» پیرامون این پیمان متهم کرد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کرد که کشورش به این پیمان پایبند بوده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آبان ماه امسال برای نخستین بار تهدید به خروج از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد با روسیه کرد.
گورباچف در واکنش به تهدید ترامپ گفت که خروج آمریکا از این پیمان تهدید هولناک علیه صلح است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی در مصاحبه ای با بیان اینکه مسابقه تسلیحاتی با آمریکا نفعی برای مسکو ندارد، هشدار داد که از بین رفتن این پیمان پیامدهای زیادی برای جهان دارد.

نظرات بینندگان