arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

پرونده جنجالی "مدیرعامل رنو - نیسان" وارد مرحله جدیدی شد

پرونده فساد مالی مدیر عامل سابق شرکت فرانسوی - ژاپنی 'رنو - نیسان' که 28 آبان امسال(19نوامبر) بازداشت شد، با استعفای وکیل اصلی این پرونده وارد مرحله جدیدی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پرونده فساد مالی مدیر عامل سابق شرکت فرانسوی - ژاپنی 'رنو - نیسان' که 28 آبان امسال(19نوامبر) بازداشت شد، با استعفای وکیل اصلی این پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش ایرنا، 'یوروپ 1' فرانسه اعلام کرد: «موتوناری اوتسورو» (Motonari Otsuru) وکیل اصلی «کارلوس گوسن» مدیرعامل سابق شرکت فرانسوی - ژاپنی «رنو - نیسان آلیانس» که 28 آبان سال جاری(19 نوامبر) در ژاپن به اتهام فساد مالی بازداشت شد، استعفا و خروج خود از این پرونده را اعلام کرد.

اتوسورو 63 ساله که از دادستان های کهنه کار ژاپنی است، در بیانیه ارسالی به دادگاه، استعفایش را اعلام کرده است.

دلیل استعفای اوتوسور مشخص نیست.

مدیرعامل سابق شرکت فرانسوی - ژاپنی «رنو - نیسان آلیانس» دهم بهمن در گفت و گو با روزنامه اقتصادی 'نیکی' ژاپن، مدیران نیسان را به توطئه چینی علیه خود متهم کرده بود.

گوسن که با اتهام نقض اعتماد و سوءاستفاده مالی مواجه است و باید حداقل تا 10 مارس 2019 در بازداشت بماند، در این گفت وگو، 'توطئه و خیانت' برخی مدیران شرکت در یکپارچه سازی پروژه های خود بین رنو و نیسان را محکوم کرد.

او متهم است که بخشی از درآمد شرکت رنو - نیسان آلیانس را اعلام نکرده و به همین علت پلیس ژاپن او را بازداشت کرد.

وی بعد از افشای اینکه از سال 2011 و به مدت پنج سال نزدیک به 38 میلیون یورو از درآمد خود را اعلام نکرده، تحت پیگرد قانونی نظام قضایی ژاپن قرار گرفت.

مقامات قضایی ژاپن معتقدند گوسن علاوه بر پنهان کردن بخشی از درآمد، با اتهامات دیگری از جمله سوءاستفاده شخصی از دارایی‌های شرکت روبرو است.

شرکت رنو - نیسان آلیانس اعلام کرده که گوسن را پس از اطلاع از اتهامات سوءاستفاده از مقام و پیگرد قانونی، اخراج می‌ کند.

با اعلام بازداشت مدیر فرانسوی این شرکت خودروسازی، ارزش سهام رنو در پاریس بیش از 10 درصد کاهش داشت.

نظرات بینندگان