arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰

افشای 13 عکس خصوصی رئیس فیس‌بوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابزار طراحی شده توسط فیس‌بوک برای جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب و آزاردهنده بر روی این سایت توسط هکرها دستکاری شد تا محتوای شخصی و محرمانه کاربران در معرض دید عموم قرار بگیرد.

به گزارش انتخاب، فارس به نقل از ای ویک نوشت: این مساله باعث رسوایی بزرگ و بی سابقه‌ای برای فیس بوک شده و کاربران این سایت و کارشناسان امنیتی مدیران فیس بوک را به باد انتقاد گرفته اند. 

صاحب نظران امنیتی می گویند نقص امنیتی در سازوکار طراحی شده برای گزارش دادن وجود محتوای نامناسب در فیس بوک باعث شده این ابزار در عمل به برنامه ای برای نمایش محتوای خصوصی کاربران برای عموم مبدل شود و مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک یکی از اولین قربانیان این آسیب پذیری بوده است. 

این مشکل از آنجا آغاز شد که فردی گمنام چند روز قبل دستورالعملی را در وب سایت bodybuilding.com منتشر کرد تا بتوان با اجرای آن به تمامی تصاویر حساب کاربری یک فرد در فیس بوک و حتی عکس های خصوصی او دسترسی پیدا کرد. بسیاری از این دستورالعمل تبعیت کردند که یکی از نتایج اولیه آن افشای ۱۳ عکس خصوصی زاکربرگ و به اشتراک گذاری آنها در سایت های مختلف مانند توییتر و دیگر سایت های به اشتراک گذاری عکس بود. 

فیس بوک بعد از چند ساعت حفره یاد شده را شناسایی و برطرف کرد، اما طی این مدت هزاران عکس خصوصی دیگر کاربران بر روی اینترنت منتشر شد.
نظرات بینندگان