arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰

معاون وزیر خارجه روسیه: سعيد جليلي در مسكو به سر مي‌برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزير امور خارجه روسيه با اعلام اين خبر كه دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در حال حاضر در مسکو به سر مي‌برد، تاكيد كرد كه شواهدي دال بر وجود فعاليت‌هاي نظامي در برنامه هسته‌يي ايران در دست نيست.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سرگئي ريابکوف، معاون وزير امور خارجه روسيه روز جمعه در برنامه شبکه تلويزيوني "روسيه 24" تاكيد كرد كه برنامه هسته‌يي ايران بخش نظامي ندارد.

وي گفت: ما داراي اطلاعات بررسي شده‌اي در اين باره هستيم که در خصوص وجود بخش نظامي (دربرنامه هسته‌يي ايران) اطلاعاتي موثق وجود ندارد. شواهدي كه از وجود بخش نظامي در برنامه هسته‌يي ايران حكايت كند، در دست نيست.

بنا بر گزارش خبرگزاري "نووستي"، وي افزود: بايد از طريق مذاکرات ترديد هاي باقي مانده را رفع کرده و به تعدادي ازمسايل خاتمه داد و در اين راستا مهم است كه ايران به طور تنگاتنگ با آژانس بين المللي انرژي اتمي همکاري کند.

ريابکوف خاطرنشان كرد كه ايران اجازه ورود ناظران بين المللي به تاسيسات هسته‌يي خود را مي دهد و گفت: آنها اجازه ورود مي دهند. آنها ماه اوت سال جاري علاوه بر بازرسي هاي منظم فعلي، گروه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي را به تعدادي از تاسيسات هسته‌يي خود دعوت کردند. آنها در ماه نوامبر دوباره گروه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي را به بازديد از تاسيسات هسته‌يي خود دعوت کردند. ما معتقديم که اين تجلي راهکار مسوولانه و حسن نيت است والبته اميدواريم اين دعوت ها بي جواب نمانند.

معاون وزير امور خارجه روسيه همچنين افزود كه روسيه اسراييل ( رژيم صهيونيستي ) را از تجاوز احتمالي عليه ايران بر حذر داشته است.

ريابکوف ضمن دادن پاسخ به سوالاتي در باره مذاکرات چندي پيش وي با آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه اسراييل گفت: ما اسراييل را از لغزيدن به سوي تصميم گيري احتمالي در خصوص آغاز عمليات جنگي بر حذر داشته ايم.

اين ديپلمات روسي افزود: تمايل نداريم که حاصل نشدن پيشرفت در مذاکرات بر سر اين مساله انگيزه اي براي حرکت در جهت معکوسي به وجود آورد.

به گفته وي، روسيه موضع خود مبني بر جستجوي راه حل مسالمت آميز مساله ايران را براي طرف اسراييلي توضيح داد و تاکيد کرد که روسيه در آينده هم در اين جهت کوشش خواهد كرد.

معاون وزير امور خارجه گفت که روسيه با همه طرف‌ها در رابطه با اين مساله در تماس است و از جمله سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در حال حاضر در مسکو به سر مي‌برد.
نظرات بینندگان