arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰

فتواي القرضاوي در مورد سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين در سفر به ليبي با تاكيد بر ضرورت تحقق وحدت ميان مردم اين كشور اعلام كرد كه كشور ليبي به ريشه‌هاي اسلامي خود بازگشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، يوسف القرضاوي، رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين، در سفر خود به بنغازي و در جمع نمازگزاران مسجد باب اجياد عنوان داشت: ملت ليبي ملتي اصيل است و طي دوره‌هاي گذشته جهاد و مبارزات زيادي داشته است.

وي در ادامه افزود: مردم ليبي بايد براي ساختن كشوري جديد از خود گذشت و بخشش نشان دهند.

القرضاوي همچنين تاكيد كرد: مسامحه و گذشت هديه‌اي از سوي خداوند است. مردم ليبي بايد صفحات مربوط به گذشته را ورق بزنند و به سمت آينده بهتر حركت كنند.

وي در ادامه افزود: ما بايد با افراد بد و شرور نيز با گذشت رفتار كنيم تا از راهي كه در پيش گرفته‌اند، بازگردند.

القرضاوي همچنين تاكيد كرد: ما خواهان كشور ليبي بدون وجود اختلافات و كينه‌ها بعد از پايان دوران تكبر و ظلم معمر قذافي، رهبر سابق ليبي هستيم.

وي در ادامه افزود: كشور ليبي جديد در آينده براساس علم، آزادي و دموكراسي واقعي بوجود مي‌آيد. ملت ليبي يك ملت مسلمان به شمار مي‌آيد.

القرضاوي همچنين تاكيد كرد: ما از فداكاري‌هاي بزرگ ملت ليبي براي دستيابي به آزادي قدرداني مي‌كنيم، خداوند شما را حفظ كند شما فرزندان و خانواده من هستيد، ليبي نيز سرزمين من است.

وي در ادامه افزود: ما خواهان زمينه‌سازي و اعطاي فرصت بيشتر به زنان ليبيايي هستيم. ما نسبت به آينده ليبي و دوران بعد از قذافي خوش‌بين هستيم.

القرضاوي همچنين تاكيد كرد: ليبي از دست بدي و شر رهايي يافته و به ريشه‌هاي اساسي خود بازگشته است.

وي در گفت‌وگو با روزنامه فاينشنال تايمز با صدور فتوايي مدعي شد كه مردم سوريه حق دارند از كشورهاي بيگانه براي مداخله در سوريه در صورت شكست كشورهاي عربي در خصوص حل و فصل مسائل در اين كشور درخواست كمك كنند.

وي در ادامه افزود: بازگشت اسلام گراها و به قدرت رسيدن آنها مساله‌اي حتمي است من جزو كساني بودم كه از انقلاب‌هاي عربي حمايت كردم.

اين در حالي است كه القرضاوي جزو كساني بود كه خواهان سركوب تظاهركنندگان بحريني شده بود.

القرضاوي همچنين تاكيد كرد: درد و رنج‌هاي جنبش‌هاي اسلامي در جهان عرب ناشي از عملكرد نظام‌هاي ديكتاتوري است. از تمام گروه‌هاي سياسي كه به قدرت رسيده‌اند مي‌خواهيم تا ميانه‌روي پيشه كنند و ديدگاه خود را بر جامعه تحميل نكنند.

وي در ادامه افزود: كشورهايي كه شاهد به قدرت رسيدن اسلام‌گراها بوده‌اند با غرب و اسرائيل تعامل خواهند كرد اما هرگز تحت ظلم قرار گرفتن را نمي‌پذيرند به ويژه آنكه اسرائيل براي تحقق سياست‌هاي خود به خشونت متوسل مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
0
0
اگرخبررا مي نويسيد تحليل رابه عهده خواننده بگذاريد چراشمامي خواهيد همه مثل شماببينند؟
اين در حالي است كه القرضاوي جزو كساني بود كه خواهان سركوب تظاهركنندگان بحريني شده بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
0
0
حالا برامون مشخص كنيد كه بگيم مرگ برقرضاوي يانه؟
ظاهرا ما كه چيزي حاليمون نيست
نظرات بینندگان