arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

روزنامه پاکستانی: بولتون و نظراتش درباره ایران آزمونی برای ترامپ است

روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان نوشت: باید دید دونالد ترامپ که همواره مدعی مخالفت با حضور گسترده نظامی آمریکا در خارج بود، چه پاسخی به توصیه های جنگ طلبانه جان بولتون درباره ایران می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان نوشت: باید دید دونالد ترامپ که همواره مدعی مخالفت با حضور گسترده نظامی آمریکا در خارج بود، چه پاسخی به توصیه های جنگ طلبانه جان بولتون درباره ایران می دهد.

اکسپرس تریبیون روز شنبه در سرمقاله با عنوان «جنگ یک گزینه نیست»، افزود: جان بولتون درباره تنش های ایران و آمریکا همان پیشنهادی را به دونالد ترامپ داده که برای تجاوز به عراق به جورج بوش داده بود.
در این سرمقاله آمده است: با این حال باید دید که ترامپ چه پاسخی به بولتون می دهد این در حالی است که رئیس جمهوری فعلی آمریکا بارها با حضور گسترده و حملات نظامی این کشور در خارج مخالفت کرده و درپی خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز است.

تریبیون نوشت: تنش های اخیر در منطقه حکایت تحرکات نظامی آمریکا در سال 2003 و تجاوز به عراق را تازه می کند، حمله که براساس بهانه های غلط مبنی بر وجود سلاح های کشتار جمعی، انجام شد.
به نوشته این روزنامه پاکستانی، اتهامات ضدایرانی که توسط مقامات ناشناس در رسانه ها دیده می شود نیز به پویش آمریکایی ها برای تجاوز به ایران شباهت دارد.

اکسپرس تریبیون افزود: آمریکا و متحدان عرب این کشور پس از عملیات انفجارهای بندر الفجیره و حملات پهپادهای به تاسیسات نفتی سعودی هیچ کشوری جز ایران را متهم نکرده اند و این به معنای چراغ سبز برای واشنگتن است که بتواند رویارویی با تهران را توجیه کند.

آمریکا در آخرین اقدام خصمانه علیه ملت ایران در هفته های اخیر معافیت های هسته ای مندرج در برجام را لغو کرد تا به زعم خود ضربه دیگری به پیکر توافق هسته ای وارد کرده باشد. لغو معافیت برای خریداران نفت ایران هم برگ دیگری بود که ترامپ علیه ملت ایران رو کرد.

با این حال حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا با اشاره به اقدامات خبیثانه امریکا برای «تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسئولان» و نیز «فاصله گرفتن مردم از نظام» فرمودند: گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه هاست، چرا که مذاکره با دولت کنونی امریکا سمّ مضاعف است، البته جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده هاست و در این زمینه، اراده ملت ایران و نظام اسلامی قوی تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.

نظرات بینندگان