arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰

احمدی نژاد: فاصله طبقاتي كاهش پيدا كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهوردر اولين سالگرد اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها تصريح كرد كه با اجراي اين قانون فاصله طبقاتي كاهش پيدا كرد.

به گزارش ايسنا دكترمحمود احمدي‌نژاد در همايش اولين سالروز هدفمندسازي يارانه‌ها، با اشاره به سخنراني وزراء‌ و مقامات مربوطه در ارتباط با آثار و تبعات هدفمند كردن يارانه‌ها، اظهاركرد: اين صحبت‌ها و آمار و ارقام نشان داد تقريبا تمام ايراداتي كه از قبل در مورد اين قانون گرفته شد، پايه درستي نداشته است، البته اين سخن به اين معنا نيست كه در اجراي اين قانون تحولي و گسترده هيچ ضعف و اشكالي نبوده است.

وي با بيان اين‌كه «در برخي از جاه‌ها ضعف‌ها و اشكالاتي وجود داشته است» گفت: من يادم هست در آن زمان مي‌گفتند اين كار را انجام ندهيد، سال بعد انتخابات است و به دولت ضربه وارد مي‌شود، عده‌اي نيز مي‌گفتند كه طرح خطرناكي است و كل سيستم و نظام حاكم بر كشور با اجراي اين طرح به هم مي‌خورد، آن‌ها فكر مي‌كردند تمام توليد، ارتباطات اجتماعي، صادرات و واردات و نظام اقتصادي كشور با اجراي اين طرح به هم مي‌خورد و كسي نمي‌تواند آن را جمع كند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «اكنون ضعف‌هايي وجود دارد، ولي در برابر آن پيش‌بيني‌ها، اين ضعف‌ها قابل اعتنا نيست» ‌گفت: البته بايد اين ضعف‌ها را نيز برطرف كرد.

رييس‌جمهور در ادامه به دستاورد‌هاي اين طرح اشاره كرد و افزود: به نظر من اجراي اين طرح چند دستاورد پايه‌اي و تحولي در نظام فكري و برنامه‌ريزي كشور ايجاد كرد.

احمدي‌نژاد در تشريح سخنان خود گفت: تمام مدل‌ها و تئوري‌هاي اقتصادي كه در ايران مرسوم بود، تحليل و پيش بيني مي‌كردند كه با اجراي اين قانون ما با چالش‌هاي جدي روبرو مي‌شويم، ولي با اجراي اين قانون معلوم شد كه اقتصاد ايران را بايد با مدل‌هاي خودي تحليل كرد و كساني كه مي‌گفتند با اجراي اين قانون تورم 150 درصدي در كشور ايجاد مي‌شود، براساس مدل‌هايي اين پيش‌بيني را مي‌كردند كه اكنون معلوم شد، ما بايد در دروس دانشگاهي و مدل‌هاي طراحي اقتصادي‌مان تجديدنظر كنيم، اين مدلي است كه مي‌تواند در كشورهاي ديگر نيز اجرا، بومي شود.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «اين طرح و اجراي آن انديشه اقتصادي ما را تحت تاثير قرار داد»، افزود: اميدوارم كه در دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي و تحقيقاتي تبعات آن گسترده تر شود.

احمدي‌نژاد در ادامه به تشريح دستاورد دوم اجراي اين قانون پرداخت و گفت: با اجراي اين قانون توانمندي كشور و مديريت اقتصادي كشور براي انجام كارهاي بزرگ به اثبات رسيد.

وي ادامه داد: برخي از مخالفت‌هايي كه در اجراي اين قانون وجود داشت، به خاطر ضعف خودباوري و اعتماد به نفس بود و به همين خاطر سال‌هاي قبل در مورد اين موضوع صحبت مي‌شد، ولي عملي نمي‌شد و به محض اين‌كه مطرح مي‌شد، مي‌گفتند آنقدر پيچيده است كه بهتر است به سمت آن نرويم.

رييس جمهور ادامه داد: با اجراي اين قانون معلوم شد كه بزرگترين و پيچيده‌ترين مسائل را مي‌شود، باز، بررسي و عملياتي كرد. اين يك دستاورد بزرگ است. مراكز سياست‌گذاري زيادي در عرصه جهاني به تمجيد از مديريت اين كار بزرگ اقتصادي پرداختند و اين امر قابل توجهي است.

وي با بيان‌اين‌كه «خيلي‌ها دوست ندارند، به توانمندي‌هاي مديريتي اين كشور اذعان كنند»، افزود: بيش از 100 كشور در مراوادات و رفت‌وآمدها تقاضاي نظر مشورتي در اين ارتباط از ما كردند و خيلي‌ها از ما خواستند كه به برنامه‌ريزي اقتصادي آنها با توجه به اين تجربه كمك كنيم و اين طرح را در كشورشان اجرا كنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «تا دو سه سال پيش كشور ما مصرف‌كننده تجربيات ديگران بود و اكنون ما در اين زمينه به يك مرجع تبديل شده‌ايم» گفت:‌هر روز كه بگذرد نيز پيشرفت اين موضوع خود را بيشتر نشان مي‌دهد و مسوولان اقتصادي كشورهاي ديگر از مسوولان اقتصادي ما در اين ارتباط سوال مي‌كنند كه ما چگونه اين كار را انجام داديم و اين اتفاق بزرگي است كه شايستگي ملت ايران را نشان مي‌دهد .

احمدي‌نژاد افزود: اجراي اين قانون نشان داد كه ملت ايران ظرفيت كارهاي بزرگي دارد ، توانمندي‌هاي بزرگي دارد، البته ملت ايران بارها ظرفيت خود را نشان داده بود، از جمله در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس.

رييس‌جمهور همچنين خاطرنشان كرد: بدترين كار در مديريت، كوچك شمردن ظرفيت‌هاي يك ملت است و بدترين حاكمان كساني هستند كه ملت را كوچك مي‌شمارند و با اين كارشان يك ملت را له مي‌كنند و همانطور كه گفتم اين تجربه بار ديگر ظرفيت‌هاي بزرگ ملت ايران را نشان داد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اهميت اعتماد متقابل مردم و مسوولان با يكديگر وضعيف بودن اين اعتماد در سال‌هاي گذشته، گفت: اين به خاطر فاصله‌اي بود كه وجود داشت، ادبيات يكديگر را متوجه نمي شدند و دغدغه‌ها متفاوت بود يك واهمه‌اي از مردم وجود داشت و به همين دليل نيز در هنگام اجراي اين قانون برخي مي‌گفتند كه با اجراي قانون آشوب و مشكل ايجاد مي‌شود.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «اجراي اين قانون نشان داد كه ظرفيت ملت ايران خيلي بالاست» گفت: ظرفيت اين ملت بزرگتر از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌هاست. ملت ايران اين ظرفيت و شايستگي را دارد كه در صدر پيشرفتگان دنيا قرار بگيرد.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد كه قدرت اصلي مردم هستند و اگر اين قدرت به درستي مديريت شود ، در هر بخشي كه جاري شود انقلاب و تحولي را ايجاد مي‌كند.

احمدي‌نژاد در تشريح ديگر اثرات اجراي اين قانون گفت: اجراي اين قانون باعث شد كه فاصله طبقاتي كاهش پيدا كند و نبايد اين را اتفاقي كوچك شمرد، اين خود يك انقلاب است.

وي با بيان اين‌كه «در كشور ما فاصله‌اي بين مردم و دولت وجود ندارد و به توانمندي‌هاي ملت اعتماد وجود دارد» گفت: اين سخن بدين معناست كه ما مي‌توانيم به اهداف خيلي بزرگتر فكر كنيم و برنامه‌ريزي‌هايمان بايد در مقياس توانمندي‌هاي ملت ايران تعريف شود .

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه اين «تازه شروع كار است و بايد دست به دست هم دهيم و ديگر گام‌هاي طرح تحول اقتصادي را نيز اجرا كنيم»، گفت: معلوم شد كه با توجه به توانمندي‌هاي ملت ايران مي‌توان تمام قله‌ها را فتح كرد.

وي با اشاره به خودباوري كه در بين ملت ايران وجود دارد، تاكيد كرد: دستاورد ديگر اين طرح اين است كه نوع نگاه به اقتصاد و مديريت اقتصادي در كشور تغيير كرد . نگرش بنگاه‌هاي اقتصادي و مردم به پول و ثروت و انرژي تغيير كرد.

رييس‌جمهور با اشاره به مثال‌هايي در اين زمينه در تشريح اين مثال‌ها به بحث آلودگي هواي تهران اشاره كرد و گفت: در بحث الودگي هواي تهران يكي از مطالبي كه مطرح مي‌شود، بحث حمل و نقل است و روزانه 14 ميليون ليتر گازوييل و بنزين در بحث حمل و نقل مصرف مي‌شود، اما مشعل‌هاي گرمايي كه در فصل سرما روشن مي‌شود و مورد استفاده قرار مي‌گيرد، 45 ميليون ليتر انرژي مصرف مي‌كند.

وي افزود: اين ميزان بيش از 3 برابر ميزاني است كه براي حمل و نقل در روز مصرف مي‌شود و آلودگي ايجاد مي‌كند و اگر ما همين مشعل‌ها را به درستي تنظيم كنيم مصرف آن يك سوم مي‌شود. حال ما چقدر براي رفع آلودگي برنامه‌ريزي و هزينه مي‌كنيم و در مورد آن هشدار مي‌دهيم.

وي خاطرنشان كرد: اگر در همين مورد نيز نگاه‌ها عوض شود، خيلي از اتفاقات رخ مي‌دهد و اكنون 14 ميليون سفر در تهران انجام مي‌شود و ما مي‌توانيم با برنامه‌ريزي و تغيير نوع نگاه چهار ميليون آن را با سفر با دوچرخه و يا پياده‌روي انجام دهيم.

وي يكي ديگر از اثرات اجراي اين طرح را همزباني مديران اقتصادي با مردم عنوان كرد و گفت: اين كار بايد ادامه پيدا كند، اكنون در وضعيتي قرار داريم كه مردم متوجه ادبيات ما مي‌شوند و ما نيز متوجه ادبيات مردم در اين زمينه مي‌شويم و اين يك نكته اساسي و كليدي است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «بدون مردم نمي توان كاري كرد» گفت: با اجراي اين طرح ادبيات مديران به ادبيات مردم نزديك شد و ما بايد اين را حفظ كنيم.

رييس‌جمهور با تاكيد دوباره براين‌كه «ما در آغاز راه هستيم، و مراحل بعدي آن را بايد اجرا كنيم» گفت: برنامه‌ريزي مي‌شود كه با كمترين تبعات به فضل الهي اين اتفاق انجام شود، البته از داخل و خارج شيطنت‌هايي شد، از جمله مشكلاتي كه در بازار سكه پيش آمد و انشاءالله اين موضوع نيز جمع و جور مي‌شود.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه درآمدهاي ارزي ما خيلي بيشتر از مصارف ارزي‌مان است، گفت:‌ افرادي هستند كه اصرار دارند كه قيمت ارز بايد بالا برود، اين يك كار غيرعادي است و پايه اقتصادي ندارد و همانطور كه گفتم درآمدهاي ارزي ما خيلي بيشتر از مصارف ارزي‌مان است، به جز چند درصد تورمي كه به ما تحميل كردند، شرايط خوب است، گرچه برخي اصرار دارند، بگويند شرايط اقتصادي كشور بحراني است كه به نظر من اين جنگ رواني است.

وي با بيان اين‌كه «انشاءالله ما به سمت ثبات اقتصادي بيشتر حركت مي‌كنيم و خود را بايد براي تحولات بيشتر آماده كنيم»، گفت:‌در اجراي قانون طرح تحول اقتصادي خيلي‌ها زحمت كشيدند ،‌همراهي كردند و من از همه آنها تشكر مي‌كنم، در مرحله نهايي شدن اجراي اين قانون اقشار گوناگون مردم همراهي كردند و شايد در تاريخ ايران و دنيا اين قدر از همراهي مردم با يك طرح تحول اقتصادي ثبت نشده باشد. اين طرح زندگي همه را تحت تاثير قرار داد و مردم همراهي زيادي كردند، به نحوي كه خود مردم طرح را اجرا كردند.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود به همراهي اصناف در اجراي اين طرح اشاره كرد و گفت: تحليل‌گران بيشترين نگراني را در زمينه حمل و نقل در راستاي اجراي اين قانون داشتند، ولي عزيزاني كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، بيشترين همكاري را انجام دادند و خود پرچم گرفتند و حركت كردند.

وي ادامه داد: خوشبختانه در اين طرح ديديم كه اصناف، اهالي توليد، صنعت‌گران و كشاورزان همه عالي همراهي كردند. اهالي توليد قيمت‌ها را مديريت و همراهي كردند و رسانه‌ها نيز همراهي خوبي انجام دادند و من از تمام ملت ايران تشكر مي‌كنم.

رييس‌جمهور در ادامه به بيان توصيه‌هايي پرداخت و گفت: ما بايد اين راه و كار را ادامه دهيم، جلسات طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به صورت مرتب برگزار مي‌شود و اطلاعات آن و گام‌هاي بعدي كه برداشته مي‌شود و چگونگي آنها به اطلاع مردم رسانده خواهد شد و مردم را در جريان تمام اقدامات خود قرار مي‌دهيم.

رييس جمهور تصريح كرد: آثار مثبت هدفمند كردن يارانه‌ها را در بخش توليد، توزيع، صادرات و واردات بايد پيش برد و در مورد ساير بخش‌هاي طرح تحول اقتصادي نيز همه بايد به سرعت به جلو برويم.

رييس‌جمهور خطاب به مردم گفت:‌ دولت بدون مردم و همراهي مردم كاري نخواهد كرد و هر كاري كه مي‌خواهيم انجام دهيم با جزييات به مردم توضيح مي‌دهيم و دولت هم پا به پاي مردم حركت مي‌كند، اگر مشكلي باشد مردم را در جريان مي‌گذاريم ما يكي هستيم و با هم هستيم، بايد ايران را با كمك يكديگر به جلو ببريم، از بزرگترين كارها تلاش براي ساختن و پيشرفت ايران و اصلاح امور است.

رييس جمهور در ادامه با تشكر از امام زمان(عج)، تصريح كرد: بايد به اين نكته توجه كرد، انسان منهاي آسمان كمتر از صفر است و اگر كسي ادعا كرد كه مي‌تواند تمام كارها را درست كند و انجام بدهد يا نمي‌فهمد يا دروغگو است. انسان وقتي با خدا باشد و تقوا داشته باشد خدا نيز به او كمك مي‌كند .

احمدي‌نژاد ادامه داد: يكي از علما از من در مورد علت موفقيت اجراي اين طرح پرسيد كه من گفتم علت اول اين بود كه گروهي كه مي‌خواستند، اين كار را انجام دهند، با دقت كار را جلو بردند و برنامه‌ريزي انجام شد، وقت زيادي گذاشته شد و از طرف ديگر اعتماد بين دولت و مردم وجود داشت ، اما عامل سوم كه خود مسبب دو عامل اولي بود، اين بود كه امام زمان(عج) اين كار را انجام دادند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد:‌خداوند متعال فرموده، اگر شما براي خدا كار كنيد، خدا به شما كمك مي‌كند و قدرت تشخيص مي‌دهد و راه را به شما نشان مي‌دهد اگر ملتي براي خدا كار كند، بن‌بستي براي آن ملت وجود نخواهد داشت .

پيش از سخنان رييس‌جمهور محمدرضا فرزين دبير ستاد هدفمند كردن يارانه‌ها ، دكتر پژوهان رييس شوراي ملي رقابت ، غضنفري وزيرصنعت و معدن و تجارت، خليليان وزير جهاد كشاورزي ، حسيني وزير اقتصاد و دارايي ، عبداللهي وزير كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي به ايراد سخنراني پرداختند.

اين برنامه از ساعت 8 و 30 دقيقه صبح آغاز شده بود و رييس‌جمهور آخرين نفري بود كه در نوبت صبح اين همايش سخنراني كرد.

علاوه بر مقامات ذكر شده شيخ‌الاسلام وزيركار، بختياري وزير دادگستري، نامجو وزير نيرو، ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رييس‌جمهور ، تقي‌پور وزير ارتباطات ، نيك‌زاد وزير مسكن و شهرسازي ، تمدن استاندار تهران و ... حضور داشتند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
0
5
حتما منظور دکتر فاصله طولی بین طبقه های ساختمونا بوده
نمکدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
0
2
"احمدی نژاد: فاصله طبقاتي كاهش پيدا كرد."
پدر: ا ؟ کی؟ بچه بدو تلویزیون رو بگیر ببینم چی شده؟
بچه : بابا دیروز تلویزیون رو مامان فروخت باهاش برنج خرید.
پدر: خوب برو رادیو رو روشن کن .میخوام ببینم چقدر فاصله ها کم شده.!
بچه : اخه بابا جون رادیو رو که هفته پیش فروختیم با پولش نون خریدیم.
پدر: ای بابا از دست شماها . بیا پسر جان کامپیوترتو ببند که میخوام برم بفروشمش ، اجاره خونه 2 برج عقبه. این سایت انتخاب رو هم که دیگه نمیشه دید ... بدو بچه جان...
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
0
5
اين فاصله طبقاتي چيه؟ توي مغازه هاي نارمك پيدا مي شه؟!!
نفراول آزمون معماری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
0
5
چون سیمان وآجر و... گرون شده بین طبقات زیاد فاصله نمیزارن
نظرات بینندگان