arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰

خوابی که 'حاج حسن' دید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت:

محمد طهرانی مقدم ظهر امروز در دانشگاه تهران ضمن بیان خصائص اخلاقی شهید حسن طهرانی مقدم روایتی از یکی از خواب‌هایی که وی دیده بود، بیان کرد.

محمد طهرانی‌مقدم برادر دانشمند شهید حسن طهرانی‌مقدم در مراسم اربعین شهدای غدیر که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ‌ما 4 برادر بودیم که در محل سرچشمه تهران زندگی می‌کردیم و خانواده متوسط و مذهبی هستیم.

وی افزود: علی طهرانی‌مقدم در روز عاشورا و در کربلای سوسنگرد در حالی که همراه با نیروهای شهید چمران بود به درجه شهادت نائل آمد. حسن و علی هم‌بازی بودند و شهادت علی طهرانی‌مقدم انگیزه‌ای شد تا حاج حسن با عزمی راسخ‌تر در جبهه‌های حق علیه باطل با دشمن به نبرد بپردازد.

محمد طهرانی‌مقدم با اشاره به اینکه حاج حسن در دوران جنگ تحمیلی مسئولیت‌هایی را قبول کرد و در نهایت جان خود را در این راه گذاشت، خاطرنشان کرد: شخصیت مذهبی برادرانم در مسجد زینب کبری(س) محل سرچشمه شکل گرفت و از همان دوران کودکی فعالیت‌های مذهبی در این مسجد داشتند.

برادر شهید حسن طهرانی‌مقدم تصریح کرد: در این مسجد اطلاعیه‌های امام‌خمینی(ره) که از نجف اشرف به تهران ارسال می‌شد، تکثیر و پخش می‌شد.

وی در ادامه گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 2 برادرم گروهی انقلابی با مسئولیت شهید بروجردی را تشکیل دادند و به مبارزه با رژیم طاغوت پرداختند و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام (ره) علی و حسن در صف اول قرار گرفته واز همان ابتدا به مبارزه با منافقین پرداختند و در مدت کوتاهی آرامش را به استان گیلان بازگرداندند.

محمد طهرانی‌مقدم تاکید کرد: در دوران جنگ تحمیلی علی و حسن در جنوب کشور حاضر شده و حاج حسن گروه توپخانه سپاه را راه‌اندازی کرد که البته توپی در کار نبود و در ادامه توپ‌های دشمن به غنیمت گرفته شد و گروه توپخانه سپاه راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه حاج حسن پیش از تست موشک‌ها زیارت عاشورا قرائت می‌کرد، اظهار داشت: برادرم مراسم‌های ائمه اطهار (ع) را با شکوه خاصی برگزار می‌کرد.

این برادر شهید تصریح کرد: حاج حسن روزی به منزل‌مان آمد و خطاب به مادرم گفت خواب دیدم از دنیا رفته‌ام و در قبری تنگ و تاریک قرار دارم و در پرونده من چیزی نیست که به من گفته شد آیا چیزی داری که پاسخ دادم اقامه عزای حسین(ع) که در این هنگام قبرم باز شد.

حسن طهرانی‌مقدم با اشاره به اینکه پس از این خواب ارادت حاج حسن به ائمه اطهار(س) بیشتر شد، گفت: نام برادرم حسن بود، کارش حسن و اخلاقش حسن بود و در عید غدیر به میهمانی حضرت علی (ع) شتافت.

نظرات بینندگان