arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

چین: سیاست آمریکا در تایوان، ثبات منطقه را تهدید می کند

یک مقام ارشد ارتش چین روز شنبه گفت: سیاست و اقدامات آمریکا در تایوان و دریای جنوب چین بشدت ثبات منطقه را تهدید می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین: سیاست آمریکا در تایوان، ثبات منطقه را تهدید می کندیک مقام ارشد ارتش چین روز شنبه گفت: سیاست و اقدامات آمریکا در تایوان و دریای جنوب چین بشدت ثبات منطقه را تهدید می کند.

به گزارش رویترز، «شائو یوآنمینگ» یکی از مقامات ارشد ارتش آزادی خواه مردم چین در پاسخ به سخنان اخیر پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا، افزود: وی در مورد تایوان و دریای جنوب چین ادعاهای تکراری و نادرست عنوان می کند.

"پاتریک شاناهان" امروز (شنبه) در سخنانی در نشست وزرای دفاع منطقه ای جنوبشرق آسیا با عنوان "گفت وگوی امنیت ملی شانگری-لا " در سنگاپور، بدون ذکر نام چین، هنگام متهم کردن نقش آفرینان ثبات زدا و مخرب منطقه گفت: شاید بلند مدت ترین تهدید برای منافع حیاتی کشورهای منطقه از سوی نقش آفرینانی باشد که به جای حفظ نظم بین المللی مبتنی بر قوانین، به دنبال تضعیف آن هستند.

یوآنمینگ می گوید: چنین اظهاراتی باعث آسیب رساندن به ثبات و صلح منطقه می شود.

شائو ادامه داد: چین از حاکمیت خود در تایوان به هر قیمتی دفاع خواهد کرد.

مقام ارشد چین همچنین یاد آور است؛ پکن جزیره تایوان را به عنوان استانی جاه طلب خودسر می داند و تا کنون ما برای بازگشت این جزیره از اهرم قدرت و زور استفاده نکرده ایم.

شائو گفت: چین باید متحد شود و اگر هر کسی بخواهد تایوان را از چین جدا کند، ارتش کشور با تحمل هرگونه هزینه ای از حاکمیت کشور محافظت خواهد کرد.

شاناهان با بیان این نکته که داشتن رابطه سازنده با آمریکا به نفع چین است، افزود: رفتارهایی که استقلال و حاکمیت کشورها را زیر سوال می برد و باعث بی اعتمادی به نیات چین می شود، باید متوقف شود. تا خاتمه این رفتار، ما از نظم آزاد و بی قید و بندی حمایت می کنیم که به نفع همه ما، از جمله چین، است.

این سخنان در زمانی ایراد شد که آمریکا و چین درگیر جنگ تجاری و اختلاف نظر بر سر مجموعه ای از موضوعات، از دریای چین جنوبی تا تایوان هستند که چین آن را بخشی از خاک خود می داند

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان