arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / عراق، حامل پیام ایران به عربستان و امارات؟ / قیمت مرگ در تهران / سود وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون بخشیده شد / آتش سوزی در کارخانه کاله عمدی بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

قیمت مرگ در تهران--- قیمت قبرها در بهشت زهرا «از تورم جا نمانده» و به چندین میلیون تومان رسیده است. براساس گزارش «جوان»، قیمت قبر در آرامگاه‌های داخل شهر همچون امام‌زاده‌ها را «۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون و حتی بالاتر» اعلام می‌کند. دلیل این قیمت بالا کمبود فضا ذکر شده است. جدیدترین مشکل اما کرایه چند صد هزارتومانی برای حمل و نقل جسد به آرامگاه‌ها است. به گزارش «جوان»، کرایه آمبولانس برای حمل جسد از بیمارستان میلاد تهران تا بهشت بی‌بی سکینه کرج به بیش از نیم میلیون تومان رسیده است.

آخرین دفاع از نجفی گرفته شد --- سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل نجفی گفت: ساعت 18 روز گذشته (جمعه) آخرین دفاع از محمدعلی نجفی اخذ شده و پرونده آماده ارجاع به دادسراست. این وکیل دادگستری با انتقاد از عجله دادسرا در ارسال این پرونده به دادگاه گفت: تکمیل تحقیقات این پرونده در چهار روز بسیار عجیب است.

سومین جلسه دادگاه خاتمی برگزار شد --- سومین دادگاه رسیدگی به اتهامات سید محمدرضا خاتمی صبح دیروز ۱۱ خرداد در ساختمان شماره دو قوه قضاییه برگزار شد. خاتمی نخستین بار ۱۸ اسفند ۹۷ به دلیل اظهاراتش در ارتباط با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم به دادگاه اظهار شد که به دلایلی دادگاه برگزار نشد. جلسه دوم رسیدگی به اتهامات این فعال سیاسی هم در تاریخ دهم اردیبهشت امروز برگزار شد.

سود وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون بخشیده شد --- بانک مرکزی بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال را اعلام کرد.

رئیس پلیس تهران درباره برخورد با نجفی: اگر اشتباهی کردیم عذرخواهی می‌کنیم --- سرتیپ حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران بزرگ درباره انتقادها به نوع برخورد پلیس با محمدعلی نجفی گفت که ما برخی از انتقادات را می‌پذیریم و رد نمی‌کنیم، ممکن است مأموران ما نیز اشتباهاتی داشته باشند و اگر مردم احساس می‌کنند که ما اشتباهی کردیم، عذرخواهی می‌کنیم. "اما سونیتی در کار نبوده است." به گفته رحیمی، "زمانیکه از آقای نجفی فیلم گرفته شد مربوط به موقعی بود که وی به پلیس آگاهی منتقل شد و بازجویی‌های مقدماتی از آقای نجفی در حال انجام بود."

شرکت کاله: آتش‌سوزی در کارخانه کاله در کربلا عمدی بوده است --- غلامعلی سلیمانی مدیر عامل شرکت محصولات لبنی کاله گفته است که آتش سوزی کارخانه کاله در کربلا صد در صد عمدی بوده است. سلیمانی در گفت‌گو با پایگاه خبری اتاق ایران درباره این حادثه گفت: ۸۰ میلیون دلار خسارت دیدیم ولی بازار ۸۰ میلیارد دلاری را از دست نمی‌دهیم. روز سه‌شنبه گذشته، ۷ خرداد ساختمان کارخانه کاله در کربلا در آتش سوخت.

پایان محاکمه 'جعبه سیاه' پرونده بابک زنجانی: 'حکم به زودی اعلام می‌شود' --- ابوالقاسم صلواتی، قاضی ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیبا حالت منفرد که به گفته دادستان تهران حکم "جعبه سیاه" فعالیت‌های بابک زنجانی را داشته، صبح دیروز ختم دادرسی را اعلام کرد و گفت که در مهلت قانونی حکم را صادر خواهد کرد.

به تلافی اقدام آمریکا: چین هم تعرفه کالاهای آمریکایی را افزایش داد --- چین اعلام کرد که از اولین ساعات امروز، اول ژوئن بر کالاهای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار، ۲۵ درصد تعرفه تعیین میکند. این اقدام در واکنش به دوبرابر کردن تعرفه های کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار بوسیله آمریکا حدود یک ماه پیش است.

افزایش هجوم ملخ صحرایی تا ۱۵ روز آینده --- محمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران گفت که دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب غرب آسیا پیشبینی کرده که هجوم ملخ صحرایی بین ۱۰ تا ۱۵ روز آینده به استان های جنوبی ایران "شدت می یابد." به گفته میر، "هشت استان جنوبی کشور در معرض ریزش‌های ملخ صحرایی قرار دارند." او افزود که در صورت عبور ملخ‌های صحرایی از ایران به سمت کشورهای هند و پاکستان، نگرانی در خصوص تشدید آفت وجود نخواهد داشت.

برخورد خودرو با عابران در اصفهان و گریختن از صحنه --- ایرنا گزارش کرده است که برخورد یک خودروی سواری با عابران در یکی از خیابان‌های اصفهان، روز شنبه چندین مجروح برجای گذاشت. شاهدان عینی گفته اند که راننده این خودرو «به دلیل نامعلومی با حدود پنج عابر برخورد کرد و با وجود مجروح شدن آنها از صحنه گریخت». این حادثه در خیابان «نیکبخت» اصفهان روی داد و بنابر همین گزارش، با وجود تیراندازی هوایی مأموران انتظامی، راننده خودرو فرار کرده است.

«بازداشت» یک دیپلمات بریتانیایی و یک دیپلمات هلندی در «پارتی مختلط» --- تسنیم روز شنبه گزارش داد که یک دیپلمات بریتانیایی و یک دیپلمات هلندی بامداد جمعه در یک «پارتی مختلط» در تهران بازداشت و پس از تحویل به پلیس امنیت «احراز هویت و آزاد شدند». این خبرگزاری اعلام کرد که این پارتی در منطقه ولنجک تهران برگزار شده بود.

عراق پیام ایران را به عربستان، امارات و بحرین منتقل می‌کند ---  سفیر عراق در ایران اعلام کرد که قرار است دولت متبوعش پیام تهران در ارتباط با امضای پیمان عدم تعارض با کشورهای حوزه خلیج فارس را به مقامات عربستان، امارات و بحرین منتقل کند و برهم صالح که به مکه سفر کرده اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

قیمت گوشت قرمز در بازار؛ ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان --- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: قیمت گوشت منجمد گوساله در بازار از ۵۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان است، گوشت گرم از ۷۰ هزار تومان تا ۹۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت گوشت گوسفندی از ۸۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان است.

روحانی: مذاکره می کنیم اگر .... --- روحانی با تأکید بر اینکه در طول این مدت نشان دادیم در برابر قدرت‌های زورگو و زیاده‌خواه، تسلیم نمی‌شویم، تأکید کرد: ما اهل منطق و مذاکره‌ایم . اگر با احترام کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی به کنار میز مذاکره بنشیند و نه اینکه فرمان مذاکره صادر کند. در ان صورت ما تابع نخواهیم بود.

نظرات بینندگان