arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

حرکت هدفمند اروپا در مسیر نسل پنجم اینترنت /  ایتالیا سومین کشور اروپایی مجهز به 5G خواهد بود

به نظر می رسد اروپایی ها برنامه ریزی ویژه ای برای کسب رتبه های بالای اینترنت 5G دارند. در حال حاضر کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری به جمع کشورهایی با اینترنت 5G می پیوندند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نظر می رسد اروپایی ها برنامه ریزی ویژه ای برای کسب رتبه های بالای اینترنت 5G دارند. در حال حاضر کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری به جمع کشورهایی با اینترنت 5G می پیوندند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سوئیس اولین کشور اروپا با اینترنت 5G بود و پس از آن بریتانیا شروع به برنامه ریزی برای این اینترنت کرد و در نهایت نوبت به ایتالیا رسید که برای اینترنت 5G برنامه ریزی کند. در حال حاضر ایتالیا خدمات اينترنتي خود را در 28 شهرداري در پنج شهر بزرگ  میلان، تورين، بولونيا، رم و ناپل آغاز کرده است.

اگرچه وودافون ایتالیا مسئولیت های اولیه این سرویس را پذیرفته است اما پیش بینی می شود رقابت شدیدی بین شرکت های دیگر برای تسخیر جایگاه خدمات اینترنت 5Gآغاز شود. آلدو بیسیو، مدیر عامل شرکت مخابرات  ایتالیا در این خصوص وعده داده است که در سال 2021، بیش از 100 شهر و شهرداری سرعت های 5G خواهند داشت و پس از آن نیز حداقل 5 سال طول می کشد تا اینترنت 5G سراسر ایتالیا را در بر گیرد.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار فناوری معتقدند اروپایی ها به سرعت به طلایه داران حوزه اینترنت 5G تبدیل خواهند شد، چرا که همه سدها را از سر راه خود برداشته اند و با سرعت به سمت پیشرفت حرکت می کنند. این در حالی است که روند توسعه 5G در آسیا و آفریقا کمی کندتر پیش می رود و در آمریکا نیز پس از قطع همکاری با هواوی وضعیت اندکی تغییر کرده است.

اگر برای شما سوال است که دسترسی به اینترنت 5G  چه اهمیتی دارد، جالب است بدانید که این موضوعی بسیار مهم است چرا که به زودی می تواند نقشی کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای مختلف ایفا کند.

نظرات بینندگان