arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
رویترز از قول دو دیپلمات اروپایی:

در واکنش به اقدام اخیر ایران، مکانیزم «حل مناقشه» برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل را کلید نمی زنیم / فعلا می خواهیم بحران فعلی را حل کنیم / هنوز فرصت برای گفتگو وجود دارد / تشکیل جلسه وزرای خارجه سه کشور اروپایی به همراه ایران، چین و روسیه ضروری است

یک دیپلمات اروپایی درباره استفاده از مکانیزم حل مناقشه در برجام گفت: فعلا نه، از آن استفاده نمی کنیم. ما می خواهیم بحران را رفع کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز نوشت: دو دیپلمات اروپایی گفتند که بریتانیا، فرانسه و آلمان فعلا مکانیزم حل و فصل مناقشه در برجام را که می تواند منجر به بازگشت تحریم های سازمان ملل شود، را کلید نمی زنند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛، ایران روز دو شنبه اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده اش از 300 کیلوگرم فراتر رفته است، اتفاقی که اژانس بین المللی انرژی اتمی نیز آن را تایید کرد.

یک دیپلمات اروپایی درباره استفاده از مکانیزم حل مناقشه در برجام گفت: فعلا نه، از آن استفاده نمی کنیم. ما می خواهیم بحران را رفع کنیم.

دیپلمات اروپایی دیگری اظهار داشت که سه قدرت اروپایی تلاش خواهند کرد که ایران به تعهداتش پایبند بماند و اکنون به دنبال بدست آوردن زمان بیشتر برای گفتگو هستند.

یک دیپلمات فرانسوی نیز گفت: براساس گزارش آژانس، ما می خواهیم مسئله عبور ایران از حد مجاز ذخیره سازی اورانیوم، در چارچوب فرایند برجام مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: ایران باید به تعهداتی که به آنها پایبند بوده بازگردد. هنوز فرصت برای مذاکره وجود دارد.

یکی از دیپلمات ها نیز گفت که جلسه ی وزرای خارجه قدرت های اروپایی بعلاوه چین، روسیه و ایران برای بررسی گام های بعدی همه ی کشورهای درون برجام و همچنین بحران فعلی ضروری است.

نظرات بینندگان