arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / چرا تخریب ویلای دختر نعمت‌زاده هنوز کامل نشده؟ / ترامپ: ایران باید خیلی محتاط باشد / تهران بیش از پیش در حال «زنانه» شدن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / چرا تخریب ویلای دختر نعمت‌زاده هنوز کامل نشده؟ / ترامپ: ایران باید خیلی محتاط باشد / تهران بیش از پیش در حال «زنانه» شدن است

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

چرا تخریب ویلای دختر نعمت‌زاده هنوز کامل نشده؟ - معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان با بیان اینکه دو عامل عدم همکاری مالک و تداخل بخش مجاز و غیرمجاز باعث کندی فرآیند تخریب ویلای دختر نعمت زاده وزیر اسبق صنعت شده است، گفت: تخریب ویلای دختر وزیر سابق از اردیبهشت ماه پیشرفت کرده است.

ترامپ: ایران باید خیلی محتاط باشد - «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که خواهیم دید که درباره ایران چه پیش می‌آید. وی که در جمع خبرنگاران و پیش از سوار شدن به هواپیما برای رفتن به تفریحگاه خود در نیوجرسی صحبت می‌کرد درباره ایران گفت: «خواهیم دید درباره ایران چه پیش می‌آید، ایران باید خیلی خیلی محتاط باشد.»

تهران بیش از پیش در حال «زنانه» شدن است - معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: نتایج پژوهش ها نشان می دهد که تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است و فضاهای تجاری و آموزشی به شکل تصاعدی زنانه تر و شهر به میدان عمل زنان تبدیل شده است. مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز با بیان اینکه از جمعیت هشت میلیونی تهران نیمی را زنان تشکیل می دهند، گفت: این رقم نشان می دهد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند تهرانی را دختران رده های سنی کمتر از ۳۰ سال تشکیل می دهند. زهرا بهروز آذر با اشاره به اینکه زنان در حال حاضر ۱۷ درصد از پست های شهری را در اختیار دارند، افزود: این میزان می بایست به ۳۰ درصد افزایش یابد.

جنگل‌های هیرکانی ثبت جهانی شد - با تائید کارشناسان «iucn» در چهل و سومین اجلاس یونسکو، جنگل‌های هیرکانی به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

ترامپ: پرچم آمریکا در مریخ نصب خواهد شد - دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در سخنرانی خود در مراسم"سلام به آمریکا" به مناسبت روز استقلال ایالات متحده گفت:" ما قصد داریم در آینده بسیار نزدیک به ماه بازگردیم و اندکی پس از ان پرچم آمریکا در مریخ نصب خواهد شد." فضانوردان آمریکایی در ماه ژوئیه سال 1969 یعنی 50 سال قبل برای نخستین بار در جهان در کره ماه پیاده شده و پرچم امریکا را در آنجا نصب کردند. ترامپ در دسامبر 2018 دستورالعملی درباره از سرگیری اجرای برنامه تسخیر ماه امضا کرد که در زمان حکومت باراک اوباما متوقف شده بود.به گفته رئیس جمهور امریکا، کشور وی نه فقط پرچم و رد پای خود را در ماه باقی خواهد نهاد بلکه اساس پرواز به کره مریخ را ایجاد خواهد کرد.

نظرات بینندگان