arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نیویورکر: ظریف ماه پیش به کاخ سفید دعوت شده بود / 'استقبال عربستان از برقراری دوباره سفر عمره ایرانیان' / کیاموتورز ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا ترک کرد / خلیج گرگان خشک می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نیویورکر: ظریف ماه پیش به دیدار با ترامپ در کاخ سفید دعوت شد --- هفته‌نامه نیویورکر نوشته است که در جریان دیدار چند هفته پیش رند پال، سناتور جمهوری‌خواه، با محمدجواد ظریف در نیویورک، وزیر خارجه ایران دعوت‌نامه‌ای رسمی برای ملاقات با دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، در کاخ سفید دریافت کرده است، این پیشنهاد اما رد شد.

'استقبال عربستان از برقراری دوباره سفر عمره ایرانیان' --- وزیر حج عربستان می گوید این کشور از برقراری دوباره عمره برای زائران ایرانی استقبال می کند. وزیر حج عربستان هم قول داد، موضوع راه‌اندازی نمایندگی ایران در سفارت سوئیس را شخصا پیگیری کند.

کیاموتورز ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا ترک کرد --- خط تولید خودروی سراتو در ایران جمع آوری می شود. شرکت خودروسازی سایپا که از بزرگترین شرکت های صنایع خودروسازی ایران است اعلام کرد که شرکت کره‌ای کیاموتورز به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به همکاری با ایران پایان داده است.

ایران برای اولین بار بنزین صادر کرد --- محمد علی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس خبر داده است که بنزین تولیدی این پالایشگاه به عنوان نخستین محموله‌ صادراتی ایرانی به کشورهای همسایه صادر شد. این برای اولین بار است که ایران یه عنوان یکی از واردکنندگان عمده بنزین در جهان، این محصول را صادر کرده است.

خلیج گرگان خشک می شود؟ --- استاندار گرگان:در صورت ادامه روند کنونی خلیج گرگان در چهار سال آینده خشک خواهد شد. کم آبی تاکنون موجب خشک شدن ۸ تا ۱۰ هزار هکتار معادل قریب به ۲۵ درصد از مساحت این خلیج شده که این موضوع بقا و آینده استان گلستان را تهدید می‌کند

'به ازای هر ٣ ازدواج در سال گذشته، یک طلاق در ایران اتفاق افتاده است' --- محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ایران از کاهش آمار ازدواج در این کشورخبر داده و گفته "سال گذشته ۵۵۰ هزار ازدواج در کشور اتفاق افتاده که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این موضوع پیام خوبی برای کشور ندارد". به گفته این مقام ارشد دولتی براساس آمارهای سال گذشته در ایران "به ازای هر ٣ ازدواج یک طلاق اتفاق افتاده است".

ظریف: گام سوم کاهش تعهدات برجامی در شرایط فعلی اجرا می‌شود --- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفته است "گام سوم کاهش تعهدات برجامی در شرایط فعلی اجرا خواهد شد".

میانگین میزان رضایت مردم از وضعیت زندگی: ۳.۶ از ۱۰ --- معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت که نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد وضعیت رضایت از زندگی مردم ایران روند کاهشی داشته است؛ میانگین نمره رضایت از زندگی در بازه (صفر تا 10) از 6.3 در آذر 1394 به 3.6 در مهر 1397 رسیده است.

ظریف: باید برای آزاد بودن مخالف، خودمان را فدا کنیم --- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی که در مراسمی برای کمک به سیل زدگان انجام داد، گفت: مردم بودند که اگر ما به مذاکره رفتیم، حمایتمان کردند. البته گروهی هم نکردند. آن هم یک واقعیت است؛ آن را هم باید بپذیریم. اگر می خواهیم بپذیریم که بتوانیم در برابر همه ناملایمات با هم باشیم، باید بپذیریم که گروهی هم ممکن است نظر ما را نداشته باشند. اینها را باید با هم بپذیریم. باید قبول کنیم که این شعار نیست که باید اجازه بدهیم، برای آزاد بودن مخالف حتی خودمان را فدا کنیم. این واقعیت و نیاز کشور ماست.

یک نوزاد از بیمارستانی در نزدیکی تهران ربوده شد --- دادستان عمومی و انقلاب شهریار از بازداشت سه پرستار و یک نگهبان بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان در خصوص ربودن یک نوزاد خبر داده است. خبرگزاری میزان می گوید یک زن عامل ربودن این نوزاد است.

ادعای دبکا: بن سلمان به طور جدی در حال بررسی گفت‌وگو با تهران است --- پایگاه خبری دبکا وابسته به اسراییل مدعی شد که امارات و عربستان تماس‌های مخفیانه خود با ایران را افزاش داده‌اند و ولیعهد سعودی به طور جدی درحال بررسی گفت‌وگو با تهران است.

نظرات بینندگان