arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

روزنامه‌نگار زن سعودی: هیچ دشمنی میان اسرائیل و عربستان وجود ندارد / اسرائیل حتی یک گلوله هم به سمت ما شلیک نکرده

صفحه "اسرائیل به عربی صحبت می‌کند" در شبکه‌های مجازی به نقل از نویسنده و روزنامه‌نگار سعودی نوشت: "میان اسرائیل و عربستان هیچ دشمنی وجود ندارد".
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صفحه "اسرائیل به عربی صحبت می‌کند" در شبکه‌های مجازی به نقل از نویسنده و روزنامه‌نگار سعودی نوشت: "میان اسرائیل و عربستان هیچ دشمنی وجود ندارد".

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این صفحه که وابسته به وزارت خارجه اسرائیل است به نقل از سکینه المشیخص، نویسنده و روزنامه‌نگار عربستانی در گفت‌وگوی ویژه با شبکه "مکان" اسرائیل نوشت: "هیچ مشکل سیاسی میان ما و اسرائیل وجود ندارد. اسرائیل حتی یک گلوله هم به سمت ما شلیک نکرده است".

این نویسنده سعودی در گفت‌وگوی مذکور مدعی شد: "میان مواضع اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج (فارس) برای مقابله با خطر ایران و شاخه‌های آن یعنی حزب‌الله و انصارالله که کاملا خاورمیانه را تهدید می‌کنند یک همخوانی آشکاری وجود دارد".

وی درباره سفر آتی خود به اراضی اشغالی گفت: همکارانی که به این اراضی سفر کردند توانستند آن را از داخل ببینند. من آماده هستم در آینده از این مناطق دیدن کنم.

این نویسنده سعودی در ادامه مدعی شد: "فرصت برقراری صلح با رژیم صهیونیستی به دست آمده است". صلح برای برقراری ثبات، رشد و توسعه، شکوفایی و بسیاری از بازتاب‌های مثبت دیگر ضروری است. به همین دلیل ما در برابر مرحله‌ای از تاریخ هستیم که در آن مطالبه برقراری صلح افزایش می‌یابد و از نظر من "صلح با رژیم صهیونیستی ضرری ندارد بلکه دستاوردی برای همه است". من معتقدم این فرصت به زودی به دست خواهد آمد.

پایگاه خبری "روتانا" عربستان نوشت: سکینه عبدالله علی المشیخص، نویسنده و سردبیر تعدادی از مطبوعات داخلی عربستان و سطح بین‌المللی از جمله مجله الشرق، روزنامه‌های دنیا الشرق، عکاظ، الوطن،‌ الشرق الاوسط، الیوم، شمس، "العرب" لندن و البلاد است. همچنین وی ناظر بخش فرهنگی روزنامه شمس عربستان بوده و در تعدادی از پایگاه‌های الکترونیکی مانند روزنامه الکترونیکی ایلاف و پایگاه "العربیه" همکاری داشته است. وی در امور رسانه و روابط عمومی متخصص است و مصاحبه‌های بسیاری با نخبگان عربستان و کشورهای عربی در دنیای اندیشه و فرهنگ از جمله ترکی الحمد، عبدالله الغذامی، محمد آل زلفه، عبده خال، قاسم حداد، عبدالله الجفری و دیگر شخصیت‌ها داشته است.

به نوشته روتانا وی تاکنون دو کتاب تحت عنوان "شواهد لا مشاهد.. بعیون أنثی" و کتاب "استقراءات فی المشهد الثقافی السعودی" منتشر کرده است. وی نخستین زن روشنفکر سعودی است که در سال ۲۰۱۱ در باشگاه ادبی جازان پشت تریبون قرار گرفت و در تعدادی از مسائل حقوقی نیز همکاری داشته است.

نظرات بینندگان