arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پیام سری عربستان به ایران؟ / تکذیب انتقال نجفی به بیمارستان / کاهش قیمت مسکن تا پایان شهریور / تردید انتخاباتی لاریجانی / انفجار هسته‌ای در شمال روسیه؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پیام سری عربستان به ایران؟ - رای الیوم با بیان اینکه عربستان به دنبال مذاکره جدی با ایران است نوشت: مشخص است که عربستان در حال آماده سازی زمینه مناسب برای توقف جنگ یمن است و به نظر می‌رسد توانسته است از طریق یک کانال سرّی، این پیام را به تهران منتقل کند که پایان این جنگ باید به شکلی باشد که ریاض، یک شکست خورده محسوب نشود. این شرط محکم ریاض است و آن را یک مساله اساسی و مهم برای مذاکره با همسایه ایرانی خود می‌داند.

تکذیب انتقال نجفی به بیمارستان -گودرزی وکیل نجفی ضمن تکذیب انتقال او به بیمارستان گفت: موکل من در صحت و سلامت کامل است و این شایعات اساسی ندارد. این وکیل دادگستری گفت: امروز خانواده آقای نجفی جهت ملاقات با وی به زندان رفته اند و خبری بیماری یا سانحه موکل، تایید نمی‌شود.

کاهش قیمت مسکن تا پایان شهریور - نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه بازار در رکود عمیق فرو رفته گفت: کاهش قیمت مسکن واحد‌های ۱۵۰ متر به بالا آغاز شده و این افت قیمت به سایر متراژ‌ها نیز کشیده خواهد شد. حسام عقبایی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که حجم معاملات مسکن 78 درصد کاهش داشته است و چند سال گذشته شاید چنین افت معاملاتی نداشتیم. او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه واحدهای 150 متر به بالا 30 درصد کاهش قیمت داشته باشند و باید پیش‌بینی خود را در خصوص واحدهای زیر 150 متر نیز این طور عنوان کرد که افت قیمت این واحدها از 5 درصد تا 30 درصد خواهد بود.

تردید انتخاباتی لاریجانی- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه گفته می شود ظاهراً شما قرار است از قم برای انتخابات مجلس کاندیدا نشوید؟ گفت: بنده هنوز درباره اینکه کاندیدا انتخابات مجلس و یا اینکه از حوزه انتخابیه قم کاندیدا شوم تصمیم نگرفته‌ام این ظاهراً که شما می‌گوید از کجا می‌دانید؟ وی درباره اینکه در انتخابات مجلس با کدام جریان سیاسی تعامل و ائتلاف خواهد کرد،گفت: هنوز درباره حضور در انتخابات تصمیم نگرفته‌ام که این موضوعات مطرح باشد.

تهدید به خروج 50 هزار آمریکایی از آلمان - سفیر آمریکا در آلمان روز شنبه گفت: اگر برلین هزینه های دفاعی مورد نیاز ناتو را افزایش ندهد، ایالات متحده هزاران نیروی نظامی خود از این کشور خارج خواهد کرد. «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آلمانی (DPA) گفت: در واقع توهین آمیز است که فرض کنیم که مالیات دهندگان ایالات متحده باید همچنان هزینه های حضور ۵۰ هزار نیروی آمریکایی در آلمان را بپردازند، اما آلمانی ها در عوض مازاد بودجه خود را در برنامه های داخلی خرج کنند. تخمین زده می شود در حدود ۳۴ هزار سرباز آمریکایی در بیش از دهها پایگاه ارتش و نیروی هوایی آلمان مستقر باشند و همچنین ۱۷ هزار کارمند پشتیبانی غیرنظامی آمریکایی نیز در این کشور حضور دارند.

انفجار هسته‌ای در شمال روسیه؟ - براساس اعلام شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه موسوم به "روس‌اتم" در انفجاری که در زمان تست "موتور یک موشک با سوخت مایع" در منطقه‌ای در شمال روسیه در روز پنجشنبه رخ داد، پنج تن کشته و سه تن زخمی شدند؛ حادثه‌ای که البته منجر به ثبت افزایش غیرعادی تشعشعات هسته‌ای در منطقه شده و منابع و رسانه‌های غربی برخلاف گفته مقامات روسیه آن را مربوط به انفجار موشکی با سوخت هسته‌ای دانسته‌اند.

کیهان: فقط ٢ درصد مجریان و متولیان اصلی انتخابات اصولگرا هستند - کیهان نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد قریب به اتفاق متولیان و مجریان انتخابات در استان‌ها – اعم از استاندار، فرماندار، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل انتخابات، مدیرکل ثبت احوال و مدیرکل آموزش و پروش- از جریان اصلاح‌طلب هستند. از این میان تنها ۸ درصد از طیف مستقل و ۲ درصد اصولگرا هستند. بخش قابل توجهی از این طیف ۹۰ درصدی را اصلاح‌طلبان تندرو تشکیل می‌دهند. اصلاح‌طلبان به جای خط و نشان کشیدن برای شورای نگهبان و طرح مباحث انحرافی و فرار به جلو، بهتر است به دوستان خود توصیه کنند گرایشات سیاسی خود را در برگزاری انتخابات دخالت نداده و بی‌طرف عمل کنند تا فردای انتخابات مجبور نباشند در دادگاه حاضر و به دلیل تخلف از قانون، محکوم به خوردن آب خنک شوند.

واکنش معاون فرهنگی قوه قضائیه به طراحی مانتو‌های جلوباز - حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در خصوص ساماندهی و طراحی لباس‌ها و مانتو‌های جلوباز، اظهار کرد: اخیرا رئیس قوه قضائیه دستوری به سازمان بازرسی دادند تا وظایف همه دستگاه‌ها را در خصوص بحث عفاف و حجاب بررسی و پیگیری کنند. معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: دستگاه‌های متعددی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴، وظایفی را در خصوص عفاف و حجاب بر عهده دارند که باید آن‌ها را انجام دهند و این وظایف تاکنون به طور کامل انجام نشده است.

کره شمالی بار دیگر دو پرتابه شلیک کرد - کره جنوبی اعلام کرد که روز جمعه همزمان با ملاقات وزیر دفاع این کشور با همتای آمریکایی خود، کره شمالی بار دیگر دو پرتابه ناشناس را به دریا شلیک کرد. سی ان بی سی گزارش داد: پنتاگون و کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند. پیونگ یانگ پیش تر در خصوص سفر مقامات دفاعی آمریکا به سئول و یا برگزاری مانورهای مشترک میان کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بود.

ترامپ منتظر تماس ایران است - مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ به سوال خبرنگاران، گفت: «مقامات ایران می‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند؛ پرزیدنت ترامپ منتظر تماس آنهاست.» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می گوید که مقامات جمهوری اسلامی ایران اگر می خواهند مانند یک کشور عادی رفتار کنند، میدانند که باید با رئیس جمهوری تماس بگیرند. او منتظر تماس آنهاست.

نظرات بینندگان