arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادعای تراممپ درباره مذاکره / عذرخواهی از مازیار ابراهیمی / کششتی ایرانی در راه یونان / علم الهدی: باید حاکمیت ولایت را در کره زمین تثبیت کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش آیت‌‌الله جنتی به اختلاف "محمد یزدی" - آیت الله جنتی گفت: هرچند شورای نگهبان همواره صحنه گفتگو‌های جدی فقهی و حقوقی است و بحث‌های علمی و طلبگی و اختلاف نظر‌های طبیعی در جلسات همیشه وجود داشته است، اما اهتمام همه اعضا بر این بوده که مسائلِ درون شورا به بیرون منتقل نشده و دیگران را نگران ننماید. اعضای شورای نگهبان متشکل از فقها و حقوقدانان همواره با برادری و صمیمیت در کنار یکدیگر به بررسی موضوعات و مسائل قانونی و شرعی پرداخته‌اند و دیدگاه‌های یکدیگر را با احترام و جدیت مورد نقد و ارزیابی قرار داده‌اند. هرچند اعضای شورای نگهبان نیز از خطا مصون نبوده و احتمال اشتباه آنان نیز می‌رود.

واکنش یک مقام مسئول در وزارت اطلاعات به اظهارات زاکانی - یک مقام مسوول در وزارت اطلاعات با اشاره به اظهارات علیرضا زاکانی در برنامه زنده سیما خاطرنشان کرد: این اظهارات خلاف واقع در حالی مطرح می‌شود که، وزارت اطلاعات در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی به هیچ وجه گزینشی عمل نکرده و اقدامات موافق و موثر این وزارتخانه در برخورد بدون ملاحظه با مفسدان اقتصادی موید آن است.

مدیرعامل ایران خودرو بازداشت شد - هاشم یکه زارع مدیرعامل شرکت ایران خودرو عصر امروز بازداشت شد. یکه زارع حوالی ساعت ۱۷ امروز در حالی که در محل کار خود حضور داشت با حکم قضایی توسط ضابطان دستگاه قضا بازداشت شده است.

اعتراض نجفی: قتل شبه عمد است - وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: در تاریخ ۲۶ مردادماه سال جاری طی تشریفات قانونی مراتب فرجام خواهی و اعتراضم را نسبت به دادنامه صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر صدور قصاص بر علیه دکتر نجفی را به دادگاه تقدیم کردم و در دفتر دادگاه ثبت شد و اساسی‌ترین اعتراض ما موضوع شبه عمد دانستن قتل است و اقای نجفی مرتکب قتل عمد نشده و دفاعیات خود را در این زمینه در دادگاه ارایه دادم.

ظریف: علاقه‌ای به گفت‌وگو با آمریکا نداریم - ظریف در نشست خبری مشترک با همتای فنلاندی خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فنلاند می تواند برای رفع تنش بین ایران و آمریکا نقش میانجی ایفا کند، گفت: باید بستر این کار وجود داشته باشد که میانجیگیری موفق باشد. ایران علاقه‌ای به تقابل ندارد. وزیر خارجه کشورمان با طعنه درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تاکید کرد که در آمریکا انقلابی رخ نداده بلکه فقط یک انتخابات برگزار شده است.

عذرخواهی از مازیار ابراهیمی - علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: درباره ادعای یکی از رسانه‌های خارجی درباره بازداشت فردی به اسم مازیار ابراهیمی در وزارت اطلاعات و اتهام‌های وارد شده به وزارت اطلاعات گفت: این اتفاق در این دولت رخ نداده است. ربیعی افزود: اطلاعات کلی که در این زمینه دارم این است که به جز یک مورد در بقیه موراد کار کارشناسی صورت نگرفته است، همان موقع از این افراد دلجویی و عذرخواهی شده است، کارشناسان ضدجاسوسی در این پرونده نبودند و کارشناسان دیگری در این پرونده دخیل بودند.

مقصد آدریان دریا بندر کلاماتا در یونان است - بلومبرگ ادعا کرد ابر نفتکش آدریان دریا (گریس1) که حامل نفت ایران است و بیش از یک ماه در جبل‌الطارق توقیف شده بود روز یک‌شنبه این تنگه را به سمت بندر کلاماتا در یونان ترک کرد.

اژه‌ای: با انقلاب، تا حدودی دین اسلام احیا شده - حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز ۲۸ مرداد، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: با انقلاب اسلامی تا حدودی دین اسلام احیا شده است.

تکذیب دوباره  واگذاری چابهار به روسیه - موسوی سخنگوی وزارت خارجه درباره شایعه اجاره دادن چابهار به روسیه بیان کرد: پرداختن به این موضوعات زرد را تعجب می‌کنم. ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی خود احترام می‌گذارد. در چارچوب همکاری‌های دوجانبه مانند مانور نظامی، طبیعی است از امکانات و تسهیلات همدیگر استفاده کنیم. این خبر مغرضانه است.

علم الهدی: باید حاکمیت ولایت را در کره زمین تثبیت کنیم  - حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: نظام ما همه وابستگی اش به گفتمان غدیر است و اگر این گفتمان نباشد نظام و مملکت ما نیز نخواهد بود و ما باید گفتمان غدیر و حاکمیت ولایت را در کره زمین تثبیت کنیم و توسعه دهیم تا آمادگی ظهور ایجاد شود و اصل مدیر آسمانی که خدا تعیین کرده بیاید و امت اسلامی را اداره کند.

ترامپ: ایران می‌خواهد مذاکره کند فقط نمی‌داند چگونه شروع کند  - رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به پرسش‌هایی در مورد نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق، گفته تهران به‌دنبال مذاکره است، فقط نمی‌داند چگونه آن را آغاز کند. دونالد ترامپ ترامپ افزوده «آن‌ها مردمی هستند بسیار مفتخر؛ اما اقتصاد آن‌ها در حال فروپاشی‌ست». رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید «تورم به سقف رسیده است. وضعشان خیلی بد است. آن‌ها [دیگر] نفتی نمی‌فروشند». به گفته ترامپ با وجود آن‌که تحریم‌های تازه و گسترده علیه ایران در دولت خود او اعمال شده «خیلی کم‌تر نفت به فروش می‌رسد. خیلی کم‌تر از آن‌که ما فکرش را می‌کردیم».

نظرات بینندگان