arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبرها را از دست ندهید / پاسخ روحانی به درخواست مکرون / استعفا در استقلال و پرسپولیس / ظریف: ۱۵ سپتامبر گام سوم کاهش تعهدات برجامی را برمی‌داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکان پذیر نیست، مگرآنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد --- رئیس جمهور با اشاره به تداوم مذاکرات دولت جمهوری اسلامی ایران با ۵ قدرت دیگر جهانی، ادامه داد: راه ما روشن است که اگر به تعهدات خود برگردند ما هم باز خواهیم گشت و به دنبال حل مسایل و مشکلات از راه معقول هستیم.

بولتون: خواست ترامپ برای ملاقات با روحانی به معنای نرم شدن موضع آمریکا نیست --- مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید که خواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، برای گفت‌گو با حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش، درباره برنامه هسته‌ای تهران «به معنای نرم شدن سیاست سختگیرانه واشینگتن علیه جمهوری اسلامی نیست».

زنگنه: معافیت‌های نفتی برگردد، سه روزه کاهش تولید را جبران می‌کنیم --- وزیر نفت گفته است اگر معافیت‌های صادرات نفت ایران بازگردد، در مدت سه روز ایران می‌تواند تولید نفت خودش را به میزان «پیش از کاهش برساند».

کاهش نرخ دلار در ایران به زیر ۱۱ هزار تومان --- گزارش‌ها حاکی است که قیمت دلار آمریکا در صرافی‌ها ظهر روز سه‌شنبه، پنجم شهریور، به زیر ۱۱ هزار تومان کاهش یافت.

استعفا این بار در استقلال --- ایرنا: وزیر ورزش ایران با استعفای رئیس هیات مدیره استقلال موافقت کرد و گفت: بزودی با هماهنگی مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره، عضو پنجم هیات مدیره باشگاه معرفی می‌شود. امروز مدیرعامل پرسپولیس نیز استعفا کرد و مدیرعامل جدید معرفی شد

استانداری تهران: مشکلی در تامین امنیت زنان در ورزشگاهها نداریم --- حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران اعلام کرد با توجه به اعلام وزارت ورزش و جوانان تمهیدات و مقدمات برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها به منظور تماشای مسابقات فوتبال بین‌المللی مشکلی در بحث امنیت آن وجود ندارد.

محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد --- پس از استعفای ایرج عرب، مدیرعامل سابق این باشگاه انصاری فرد جایگزین او شده است.

مکرون: با روحانی تماس می‌گیرم و درباره دیدار با ترامپ با او صحبت می کنم --- رئیس جمهوری فرانسه که درکنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود،آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی است، گفت: با رئیس جمهوری ایران تماس خواهم گرفت و در این زمینه با او صحبت می کنم. فرانسه با ایران صحبت کرد که به یک وضعیت روشن تری برسد و یک پیام مثبت در باره قصد خودمان درباره ایران و آمریکا و شرایطی که وجود دارد داشته باشیم.

اثر مثبت سفر «ظریف» به فرانسه در بورس --- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معمولا عوامل متعددی روی بازار اثرگذار است و ترکیبی از عوامل مختلف در بازار اثر دارد، اما تحلیلگران بازار معتقدند که سفر وزیر امور خارجه به فرانسه اثر مثبت بر بازار سرمایه گذاشته است. پیش از این که حجم معاملات بازار سرمایه مجموع بورس و فرابورس به ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسید، امروز به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. آمار‌ها حاکی از آن است که بخشی از نقدینگی جذب بازار سرمایه شده است.

بازگشت عادل به تلویزیون از این هفته --- فصل جدید برنامه‌ی «فوتبال ۱۲۰» از پنج‌شنبه شب این هفته به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و اجرای حمید محمدی به روی آنتن می‌رود. سری جدید برنامه «فوتبال ۱۲۰» از پنج‌شنبه (هشتم شهریور ماه) به شکل هفتگی پخش خواهد شد و حمید محمدی که برنامه «فوتبال ۱۲۰» از ابتدا با او آغاز شده بود، بار دیگر از اواسط فصل گذشته به عنوان مجری این برنامه شناخته شد.

ظریف: ۱۵ سپتامبر گام سوم کاهش تعهدات برجامی را برمی‌داریم --- ظریف در مورد برداشتن گام سوم در راستای کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: گام سوم از شش سپتامبر (۱۵شهریورماه) آغاز می‌شود. اگر بتوانیم با اروپا به یک فهم مشترک برسیم و اروپایی‌ها اجرای آن را آغاز کنند، ما دست به این کار نمی‌زنیم.‌

تذکر ۱۰۰ عضو مجلس به روحانی برای دیدار احتمالی با ترامپ --- ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به حسن روحانی، رییس جمهوری برای ملاقات احتمالی با دونالد ترامپ، همتای آمریکا‌یی‌اش تذکر کتبی دادند. محمدجواد ابطحی، احد آزادی‌خواه، احمد امیرآبادی فراهانی و محمدمهدی زاهدی به همراه ۸۰ عضو دیگر مجلس در تذکر خود به روحانی نوشتند: «علت اتخاذ مواضع خلاف مواضع رهبری از سوی حضرتعالی چیست، چرا درصدد مذاکره و ملاقات فردی هستید که وی را دیوانه خوانده‌اید و مقام معظم رهبری فرمودند که با این دولت آمریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم و این سم مهلک است.»

نظرات بینندگان