arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

پیش بینی اوپک از کاهش تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه پیش بینی کرد به دلیل کاهش رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰، تقاضای جهانی نفت کم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش بینی اوپک از کاهش تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰به گزارش شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز" عربی، براساس این گزارش، اوپک پبش بینی کرده است، رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ از ۳.۲ به ۳.۱ درصد کاهش یابد.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: تقاضای جهانی نفت در سال آینده، روزانه یک میلیون و ۸۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت که این میزان ۶۰ هزار بشکه از پیش بینی گذشته این سازمان کمتر است.

پبش بینی اوپک در سایه جنگ تجاری آمریکا و چین و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند دلایل این سازمان و متحدان نفتی اش مانند روسیه را بر حفظ فریز نفتی تقویت کند.

این گزارش می افزاید: این اطلاعات، مسؤولیت مشترک تمامی کشورهای تولید کننده نفت را برای حمایت از ثبات نفت و جلوگیری از نوسانات غیر مناسب و بازگشت به عدم توازن در بازار را تشریح می کند.

کشورهای صادرکننده نفت قرار است، فردا پنجشنبه برای بررسی راه های کاهش مجدد صادرات نفت در ابوظبی نشست مشترکی برگزار کنند.

در همین حال به دنبال اخبار مبنی بر این که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، موضوع کاهش تحریم های ایران را بررسی خواهد کرد، قیمت جهانی نفت، 2 درصد کاهش یافت.

عضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو در یکصد و هفتاد و ششمین نشست خود که ۱۱ تیرماه در وین پایان یافت، توافق کردند برای تثبیت قیمت‌ها و بر اساس توافق قبلی، روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

اوپک و متحدانش که در رأس آنها روسیه قرار دارد، همچنین موافقت کردند، برای تقویت قیمت‌ها، فریز نفتی به مدت ۹ ماه دیگر و تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تمدید شود.

این توافق در واقع ادامه توافق ماه ژانویه(دی ۹۷) اوپک است که با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از سقوط بهای نفت انجام گرفت.

قیمت هر بشکه نفت خام در حال حاضر حدود ۶۰ دلار است که این قیمت تا چند ماه پیش به حدود ۵۰ دلار هم رسید. این در حالی است که یک سال پیش قیمت جهانی نفت تا ۷۰ دلار هم افزایش یافته بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان