arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

دیدار معاون وزیر دفاع عربستان، با وزرای خارجه و دفاع آمریکا

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی که اخیرا پس از حمله یمن به تأسیسات نفتی آرامکو، از توقف جنگ در یمن استقبال کرد، به دیدار وزرای دفاع و خارجه آمریکا رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فارس نوشت: «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی، پس از تحولات اخیر در جنگ یمن، به دیدار برخی مقامات آمریکایی رفت.

خالد در صفحه توییترش با انتشار عکسی از خود با «مایک پامپئو» و همچنین «مارک اسپر» اعلام کرد که با وزرای خارجه و دفاع آمریکا دیدار کرده است.

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی، اخیرا در توییتی از پیشنهاد یمنی‌ها برای توقف جنگ -که اندکی پس از حمله تلافی‌جویانه و دردناک آرامکو و عملیات نصر ارتش یمن انجام شد- استقبال کرده بود.

خالد بن سلمان در توییترش نوشت: «امروز با وزیر خارجه آمریکا دیدار کردم. در این دیدار بر عمق روابط تاریخی و راهبردی دو کشور تأکید و درباره ابعاد همکاری دوجانبه در حوزه‌های مختلف و مقابله با چالش‌های مشترک برای حفظ امنیت منطقه و جهان، گفت‌وگو شد».
برادر ولی‌عهد سعودی که سفیر سابق سعودی در واشنگتن است، در توییتی دیگر، نوشت: «امروز [همچنین] با وزیر دفاع آمریکا دیدار کردم. در این دیدار، چالش‌های مشترک بررسی شد و بر همکاری نظامی تنگاتنگ در مقابله با تروریسم و حفظ صلح و ثبات، تأکید کردیم».
تا پیش از حمله یمن به تأسیسات نفتی آرامکو و قطع تولید روزانه حدود شش میلیون بشکه نفت عربستان سعودی، ریاض از پیشنهادهای یمن برای توقف درگیری و جنگ استقبال نمی‌کرد. برخی ناظران سیاسی می‌گویند بعد از این حمله، عربستان رایزنی‌های خود برای متحدان غربی از جمله آمریکا را برای بررسی راه‌های حل گرفتاری خود در جنگ یمن، افزایش داده است.

خالد بن سلمان چهارم اکتبر در توییترش نوشت: «آتش‌بسی که یمن اعلام [و پیشنهاد] کرده، پادشاهی عربستان، با دید مثبت به آن نگاه می‌کند چرا که این، چیزی است که [ریاض] همیشه برای آن تلاش می‌کند...».

نظرات بینندگان