arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰

ناوهای انگلیس،فرانسه و آمریکا به خلیج فارس رسیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت دفاع آمریکا روز گذشته از عبور ناوهای نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه از تنگه هرمز و استقرار آن‌ها در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: «ناو هواپیمابر "آبراهام لینکلن" روز گذشته از تنگه هرمز عبور کرد و از این پس در خلیج فارس خواهد بود.»

وزارت دفاع انگلیس نیز در همین رابطه اعلام کرد: «یک ناوچه انگلیسی به نام "HMS Argyll" و یک ناو نظامی فرانسوی که نام آن مشخص نیست نیز به همراه ناو آمریکایی آبراهام لینکلن از تنگه هرمز عبور کرده و وارد خلیج فارس شدند.»

بنا بر اعلام "جان کربی" سخنگوی پنتاگون، ناو آبراهام لینکلن بمنظور انجام عملیات امنیت دریایی عبوری عادی از تنگه هرمز داشت که بدون هرگونه حادثه انجام شد.

"لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا روز شنبه گذشته نیز اعلام کرد که ناو هواپیمابر "یو اس اس انترپرایز" که حدود یک ماه دیگر راهی خاورمیانه خواهد شد، از تنگه هرمز عبور خواهد کرد.

"محمد خزاعی" سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هفته گذشته در مصاحبه با برنامه تلویزیونی "چارلی رز" آمریکا در خصوص احتمال بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران اعلام کرد که تنگه هرمز باید یک تنگه صلح و ثبات باشد و تا ایران به طور جدی تهدید نشود و تحت فشار قرار نگیرد این تنگه را نمی‌بندد.

وی در ادامه گفته‌های خود تأکید کرد که اگر ایران تهدید شود، تمامی گزینه‌ها روی میز قرار خواهد گرفت و مسیراستراتژیک کشتیرانی که ایست بازرسی یک پنجم نفت جهان است که از این مسیر عبور کرده و تجارت می‌شود، بسته خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
20
10
فبلا هم براي كمك به صدام امده بودند تودهني خوردند يادش رفته ملت همان ملت است وكشورهمان كشور بيان تاجونشون بالابياد
محمد+
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
4
22
خوب چیکار کنم ! که اومدن !!! خودمون در طول روز کم استرس و اضطراب داریم !!! ول کن آقا !!!!! ناو گرونی رو بچسب !!!! ناو عَدالت کجا رفت !!!!! ناو برابری و برادری کجا رفت !!!
درج نکنی از فردا میرم سراغ خبرگذاری فارس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان