arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

تویوتا: دیگر بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان نیستم/جنرال موتورز جای ما را گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت خودروسازی تویوتا روز چهارشنبه اعلام کرد در سال دو هزار و یازده جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین تولید کننده خودرو در جهان از دست داده و جای خود را به رقیب آمریکایی اش جنرال موتورز واگذار کرده است.

به گزارش انتخاب، شرکت ژاپنی تصریح کرد در سال دو هزار و یازده هفت میلیون و نهصد و پنجاه هزار دستگاه خودرو در کشورهای مختلف جهان به فروش رساند.

این رقم شامل فروش خودروهای با مارک تویوتا و لکسوس و همچنین خودروهای سنگین هینو Hino و خودروهای نیمه سنگین دایهاتسو Daihatsu می شود.

میزان فروش تویوتا در سال دو هزار و یازده نسبت به سال دو هزار و ده حدود شش درصد کاهش نشان می دهد.

کارشناسان ژاپنی علت اصلی کاهش فروش تویوتا را پیامدهای زمین لرزه شدید یازدهم مارس در شمال شرقی ژاپن و سونامی ناشی از آن می دادند. تویوتا که در سالهای دو هزار و هشت تا دو هزار و ده بزرگترین شرکت تولید کننده خودرو در جهان بود، در سال دو هزار و یازده نه تنها از رقیب آمریکایی خود جنرال موتورز بلکه از شرکت آلمانی فوکس واگن نیز عقب افتاد.

جنرال موتورز در سال دو هزار و یازده نه میلیون و سی هزار خودرو فروخت و شرکت فولکس واگن آلمان هشت میلیون و یکصد و شصت هزار مدل از محصولات خود را در بازار جهانی به فروش رساند.

حتی شرکت مشترک فرانسوی ژاپنی رنو-نیسان نیز با فروش هشت میلیون و سی هزار خودرو در سال دو هزار و یازده از شرکت تویوتا پیشی گرفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، مسئولان شرکت تویوتا هنوز پیش بینی های خود را درباره میزان فروش این شرکت در سال دو هزار و دوازده منتشر نکرده اند اما طبق برآوردهای صورت گرفته، انتظار می رود که این شرکت در سال دو هزار و دوازده، هشت میلیون و پانصد و هشتاد هزار خودرو با مارک تویوتا و لکسوس به فروش برساند در حالی که فروش این دو مارک در سال دو هزار و یازده، هفت میلیون و یکصد هزار دستگاه بود که با این حساب باید گفت فروش این دو مارک یک رشد بیست و یک درصدی را در سال کنونی خواهد داشت.
نظرات بینندگان