arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: در عملیات کشته شدن بغدادی، ۲ نفر بازداشت شده اند / نمی توانیم ویدئوهای طبقه بندی شده را منتشر کنیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره تجهیزات و ادوات به کار گرفته شده در عملیات کشته شدن بغدادی هم اظهار کرد: انواع متعددی از سلاح ها به کار گرفته شد که شامل سلاح خیلی کوچک، سلاح های کوچک، مهمات متنوع و بمب می شود که در نهایت برای انهدام مقر البغدادی به کار رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع آمریکا همسو با رئیس جمهوری ایالات متحده بر حفاظت از منابع نفتی شمال سوریه تاکید کرد و مدعی شد که که ماموریت ما تامین امنیت میادین نفتی است.

مارک اسپر روز دوشنبه در نشست خبری ۱۶ دقیقه ای مشترک خود با مارک مایلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به تکرار عملیات کشتن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش پرداخت و افزود: ما در هر کجا و هر زمانی که بخواهیم می توانیم حملات هوایی در منطقه انجام دهیم، تروریست ها باید در این زمینه آگاه باشند.

وی درباره همکاری جبهه دموکراتیک سوریه و همچنین کردها در این عملیات هم گفت: ما همچنان با جبهه دموکراتیک سوریه در تماس هستیم. ما می خواهیم مطمئن شویم که جبهه دموکراتیک سوریه به منابع دسترسی دارد.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: سربازان آمریکایی در این منطقه استراتژیک موضع خواهند گرفت تا دسترسی داعش به این منابع مهم را قطع کنند. ما با نیروهای نظامی فراوان علیه هر گروهی که امنیت نیروهای ما را در آنجا تهدید کند پاسخ خواهیم داد.

اسپر در تمجید از تصمیم دونالد ترامپ که به طور مشخص رویکرد انتخاباتی هم دارد، اظهار کرد: هیچ تضمینی برای موفقیت در عملیاتی با این سطح دشواری وجود ندارد و رئیس جمهوری ترامپ تنها با اطمینان از تخصص نیروهای ما، این تصمیم جسورانه را گرفت و دستور حمله داد.

۲ نفر بازداشت شده اند

مارک مایلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم در این نشست و در پاسخ به این سوال که چند نفر در این عملیات دستگیر شده اند، گفت: دو مرد بعد از این عملیات دستگیر شده اند که تحت بازداشت نیروهای ما قرار دارند.

وی درباره انتشار فیلم های این عملیات هم اظهار کرد: نمی توانیم ویدئوهای طبقه بندی شده را منتشر کنیم اما منطقه ای که در آن عملیات انجام شد، محلی است که البغدادی به طور مداوم در آنجا بود.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره تجهیزات و ادوات به کار گرفته شده در این عملیات هم اظهار کرد: انواع متعددی از سلاح ها به کار گرفته شد که شامل سلاح خیلی کوچک، سلاح های کوچک، مهمات متنوع و بمب می شود که در نهایت برای انهدام مقر البغدادی به کار رفت.

دونالد ترامپ روز یکشنبه در نطق تلویزیونی اعلام کرد در عملیاتی که با هماهنگی روسیه، عراق، ترکیه و سوریه انجام شده است، ابوبکر البغدادی سرکرده تروریست های داعش را به هلاکت رسانده اند.

وی در عین حال بر ضرورت حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه تاکید کرد و گفت نیروهای ما برای حفاظت از این میادین نفتی باقی خواهند ماند.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هم در اظهاراتی مطرح کرد پای 45 میلیون دلار در ماه مطرح است و نمی تواند از آن چشم پوشی کند. از این رو حفاظت از این منابع نفتی اهمیت دارد.

ترامپ پیشتر هم مطرح کرده بود که باید در حمله به عراق نیز میادین نفتی آن کشور را در اختیار می گرفتند و از منابع آن استفاده می کردند. شاید او تنها رئیس جمهوری آمریکا است که به صراحت از نیات پشت پرده جنگ های خونین و بی پایان منطقه خبر می دهد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان