arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸
روزنامه گردی در «انتخاب»؛

فتوای امام درباره حق طلاق زنان: شارع مقدس راه سهل معین فرموده تا خودشان زمام طلاق را به دست گیرند

بخشی از پاسخ امام در زمینه حق طلاق زنان که روزنامه کیهان مورخ هشتم آبان ۵۸ منتشر شد بدین شرح بود: در برای زنان محترم، شارع مقدس راه سهل معین فرموده است تا خودشان زمام طلاق را به دست گیرند. به این معنی که در ضمن عقد و نکاح اگر شرط کنند که وکیل باشند در طلاق به صورت مطلق یعنی هر موقعی که دل‌شان خواست طلاق بگیرند و یا به صورت مشروط یعنی اگر مرد بدرفتاری کرد یا مثلا زن دیگری گرفت زن وکیل باشد که خود را طلاق دهد، دیگر هیچ اشکالی برای خانم‌ها پیش نمی‌آید و می‌توانند خود را طلاق دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فتوای امام درباره حق طلاق زنان: شارع مقدس راه سهل معین فرموده تا خودشان زمام طلاق را به دست گیرند

سرویس تاریخ «انتخاب»: دوشنبه هفتم آبان ۵۸ گروهی از زنان مبارز ایران با تسلیم نامه‌ای به حضور امام خمینی در زمینه حق طلاق زنان پرسش کردند. متن این پرسش، و پاسخ حضرت امام که عینا در روزنامه کیهان مورخ هشتم آبان ۵۸ منتشر شد بدین شرح بود:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حضور مقدس رهبر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی دام ظله

مسئله اختیار طلاق به دست مرد موجب ناراحتی و تشویش خاطر گروهی از زنان مبارز ایران شده است و گمان می‌کنند که دیگر به هیچ وجه حق طلاق ندارند و از این موضوع افرادی سوءاستفاده کرده و می‌کنند. نظر جنابعالی راجع به این مسئله چیست؟

 

امام خمینی پاسخی به این شرح بیان کردند:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برای زنان محترم، شارع مقدس راه سهل معین فرموده است تا خودشان زمام طلاق را به دست گیرند. به این معنی که در ضمن عقد و نکاح اگر شرط کنند که وکیل باشند در طلاق به صورت مطلق یعنی هر موقعی که دل‌شان خواست طلاق بگیرند و یا به صورت مشروط یعنی اگر مرد بدرفتاری کرد یا مثلا زن دیگری گرفت زن وکیل باشد که خود را طلاق دهد، دیگر هیچ اشکالی برای خانم‌ها پیش نمی‌آید و می‌توانند خود را طلاق دهند.

از خداوند متعال توفیق بانوان و دختران محترم را خواستارم. امید است تحت تاثیر مخالفین اسلام و انقلاب اسلامی واقع نشوید که اسلام برای همه مفید می‌باشد.

۷ ذیحجه ۱۳۹۹ برابر با ۷ آبان ۱۳۵۸ – روح‌الله الموسوی الخمینی

نظرات بینندگان