arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸

ترکیه: جنگنده‌های آمریکایی برای کشتن البغدادی از منطقه تحت کنترل ما بلند شدند

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی که عملیات کشتن ابوبکر البغدادی را اجرا کردند، از مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه در سوریه بلند شده بودند. وی گفت که نیروهای مسلح ترکیه‌ای هماهنگی و حمایت لازم برای مبارزه با تروریسم را از لحظه‌ای که اطلاعاتی پیرامون این عملیات به آنها ابلاغ شد، به عمل آوردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی که عملیات کشتن ابوبکر البغدادی را اجرا کردند، از مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه در سوریه بلند شده بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در کنفرانسی خبری در آنکارا عنوان داشت، جنگنده‌های ترکیه‌ای که عملیات کشتن ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش را انجام دادند، از منطقه عملیات "سپر فرات" که توسط ترکیه در شمال سوریه از اوت ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷ اجرا شد، بلند شده بودند.

وی گفت که نیروهای مسلح ترکیه‌ای هماهنگی و حمایت لازم برای مبارزه با تروریسم را از لحظه‌ای که اطلاعاتی پیرامون این عملیات به آنها ابلاغ شد، به عمل آوردند.

چلیک خاطرنشان کرد، کشته شدن بغدادی نقطه عطفی در تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم است، اما گام‌های دنبال شده علیه داعش باید علیه تمامی گروه‌های تروریستی به ویژه حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق کرد اجرا شود.

نظرات بینندگان