arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / کاندیداتوری قالیباف از تهران؟ / ادعای نقشه کشیدن مقتدی صدر در تهران برای نخست وزیر شدن در عراق / ادعای آمریکا درباره هزینه یک میلیارد دلاری ایران برای نیروهای نیابتی‌اش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

درخواست تغییر نظام سیاسی عراق - هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در عراق می‌گوید نظام پارلمانی در این کشور شکست خورده و باید به دنبال نظام دیگری بود.

ادعای آمریکا: تهران یک میلیارد دلار برای نیروهای نیابتی‌اش هزینه کرده - وزارت امورخارجه آمریکا در ادعایی اعلام کرد: ایران همچنان به حمایت های خود از تروریسم در سال 2018 ادامه داد و حدود یک میلیارد دلار در منطقه برای نیروهای نیابتی‌اش هزینه کرده است.

نصرالله: هنوز برگ برنده‌های خود را رو نکرده‌ایم - دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «تا کنون هیچ دولتی به نام دولت حزب‌الله در لبنان تشکیل نشده و آنهایی که از چنین عباراتی استفاده می‌کنند می‌خواهند تمامی ناکامی‌ها را به نام حزب‌الله بزنند و زمانی که ما می‌گفتیم دولت نباید استعفا دهد، نگران حزب‌الله یا مقاومت نبودیم. ما بیش از هر زمان دیگری و در هر بُعدی قدرتمند هستیم. ما هنوز برگ برنده‌های خود را رو نکرده‌ایم و نباید در مواضعی که تا کنون گرفته‌ایم دچار اشتباه شوید. تمامی مواضع ما به علت نگرانی برای لبنان است.»

ظریف: آمریکا به برجام بازگردد - محمدجواد ظریف، روز جمعه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «اعمال تروریسم اقتصادی علیه کارگران عمرانی تنها نشانگر شکست حداکثری فشار حداکثری است. آمریکا می‌تواند تمام زنان، مردان و کودکان را تحریم کند اما ایرانیان در مقابل زورگویی سر فرود نخواهند آورد. آمریکا به جای آنکه چاهی که در آن قرار دارد را عمیق‌تر کند، باید از سیاست‌های شکست‌خورده خود دست بکشد و به برجام بازگردد.»

مواضع آیت الله سیستانی درباره تحولات عراق - حجت الاسلام و المسلمین احمد صافی در خطبه های نماز جمعه نجف گفت: حضرت آیت الله سیستانی بر عدم ورود نیروهای امنیتی و نیروهای مبارز به مواجهه با تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز تاکید کردند و عنوان داشتند که هیچ جناح یا طرف منطقه ای یا بین المللی حق مصادره اراده عراقی ها را ندارد.

ادعای العرب: مقتدی صدر در تهران نقشه کشیده که نخست وزیر عراق شود - العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: مقتدی صدر تلاش می‌کند بار دیگر خود را بعنوان راه حل مشکلی مطرح کند که به عقیده تظاهر کنندگان، خود او، بخشی از این مشکل است. احتمال می‌رود که صدر در تهران نقشه‌ای را بررسی کرده باشد که براساس آن، قصد دارد زمام رهبری معترضان را بر عهده بگیرد، تا در نهایت بتواند با قربانی کردن عبدالمهدی، جانشین وی شود.

کاندیداتوری قالیباف از تهران؟ - محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت و از نزدیکان قالیباف گفت: حضور یا عدم حضور آقای قالیباف در انتخابات مجلس، تابع مولفه‌های متعددی است، از جمله این که ایشان چهره‌ای ملی است و ممکن است شرایط به گونه‌ای پیش رود که از منظر نخبگان جریان انقلاب، حضور ایشان، ضرورت پیدا کند. وی افزود: برداشت شخصی من این است که در صورت نامزدی در انتخابات، ایشان از حوزه انتخابیه تهران به مجلس ورود کنند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران - وزارت خارجه آمریکا ضمن تمدید معافیت های مربوط به همکاری های صلح آمیز هسته ای با تهران اعلام کرد بخش عمران ایران که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شود و چهار ماده راهبردی خاص که در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای، نظامی و موشک بالستیک ایران به کار می‌رود را تحریمکرده.

کره شمالی: یک موشک فوق العاده بزرگ آزمایش کردیم - خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد آکادمی علوم دفاعی این کشور بعد از ظهر پنجشنبه موفق به آزمایش یک موشک فوق العاده بزرگ شده است که ضمن تکمیل سیستم تسلیحاتی کره شمالی، قادر خواهد بود با قدرت فوق العاده هدف دشمن را از بین ببرد و با شلیک غافلگیرانه موشک های فوق العاده بزرگ، منطقه را هدف قرار دهد. گفته می شود رهبر کره شمالی خود شخصا بر این آزمایش نطارت نکرده. این دوازدهمین باری است که کره شمالی چنین موشک هایی را شلیک می کند.

نظرات بینندگان