arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

امیر قطر: برای حل اختلافات منطقه باید گفت‌وگو کرد / تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع خاورمیانه باید بیشتر شود

امیر قطر امروز (سه شنبه) در سخنرانی خود به مناسب آغاز به کار چهل و هشتمین دوره پارلمان این کشور، بر اهمیت گفت و گو در حل مسائل منطقه تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه "الشرق" قطر نوشت که "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" با اشاره به تحولات منطقه گفت: باید تلاش های بین المللی برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع خاورمیانه بیشتر شود و برای برطرف شدن اختلاف ها گفت و گو کرد.

وی ادامه داد: ما انتخاب کرده ایم که راه را برای گفت و گو و حل مسالمت آمیز نزاع ها هموار کنیم و در تمام تلاش های بین المللی و منطقه ای برای تحقق همزیستی مسالمت آمیز، حفاظت از محیط زیست، مبارزه با فقر و تروریسم مشارکت می کنیم.

امیر قطر با اشاره به هفتاد و چهارمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: این نشست فرصت خوبی بود که اهمیت استراتژیک منطقه خود را به جامعه بین المللی یادآوری کنیم و بگوییم ثبات سیاسی و امنیتی در آن بسیار ضروری است و این مهم جز با راهکارهای مسالمت آمیز و تخلیه منطقه از سلاح های کشتار جمعی، محقق نمی شود.

وی با اشاره به گذشت سه سال از محاصره قطر توسط کشورهای عربستان، بحرین،‌ امارات و مصر، تاکید کرد: با وجود تمام ادعاها برای توجیه این محاصره، به کمک خداوند موفق شدیم بیشتر پیامدهای منفی آن را مهار کنیم و این موفقیت به شیوه آرام و با ثبات ما در مدیریت بحران، فاش کردن تمام حقایق برای دنیا، استقلال در تصمیم گیری و همچنین تحکیم روابطمان با کشورهای دوست و هم پیمان باز می گردد و این محاصره ایستادگی ما را بیشتر و ما را به تعامل بهتر با شرایط جدید واداشت.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند.
این کشورها برای از سرگیری روابط ۱۳ شرط تعیین کردند، اما قطر با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است، تاکنون به آن تن نداده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان