arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / طرح دو فوریتی برای لغو تصمیم گران شدن بنزین / تایید کشته شدن یک فرد عادی در سیرجان / بارش‌های گسترده‌تر در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اعتراضات بنزینی در کشور

اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف ادامه یافت. در این بین آیات صافی گلپایگانی، علوی گرگانی و مکارم شیرازی هم نسبت به نحوه اعلام افزایش قیمت بنزین اعتراض کردند.

تایید کشته شدن یک فرد عادی در سیرجان

فرماندار سیرجان درباره حوادث این شهرستان در اعتراض به گرانی بنزین گفت: متاسفانه یک نفر در این ماجراها کشته شده اما هنوز دلیل کشته شدن این فرد مشخص نیست که تیر خورده یا خیر و اکنون در پزشکی قانونی شهرستان سیرجان در حال بررسی این موضوع هستیم و هر زمانی که دلیل فوت این شخص مشخص شود، اعلام خواهیم کرد ضمن آنکه باید عنوان کرد که این فرد از مردم عادی بوده است.

روسیه مرگ البغدادی را هنوز تایید نکرده

"سرگئی ناریشکین" مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که این کشور اطلاعاتی در اختیار ندارد که بتواند کشته شدن "ابوبکر البغدادی" رهبر گروه تروریستی داعش در سوریه را مورد تایید قرار دهد. او گفت: «ما اطلاعاتی در اختیار نداریم، چه رسد به نمونه‌های ژنتیکی، که بتواند برای تایید کشته شدن البغدادی کافی باشد.»

با بازداشت دانیال‌زاده، پرونده فریدون دوباره بررسی می شود؟

وکیل حسین فریدون گفت: پرونده موکلم اکنون مختومه است و بعید می‌دانم که به دلیل دستگیری آقای دانیال‌زاده و روشن شدن تکلیف چک‌های فی‌مابین، پرونده مجدد بررسی شود. او همچنین گفت: فریدون از روزی که به اوین رفته تا به امروز در زندان است و اینکه گفته شده بود او به مرخصی رفته، صحت ندارد.

تکذیب آتش زدن یک پمپ بنزین در بندرعباس

پلیس هرمزگان اعلام کرده که آتش زدن یک پمپ بنزین در بندرعباس صحت ندارد و تصویر منتشر شده جعلی و متعلق به آتش سوزی یک پمپ بنزین در ایالت میسوری آمریکا در سال 2014 است . به گفته پلیس، عامل انتشار این خبر جعلی دستگیر شده.

طرح دو فوریتی برای لغو تصمیم گران شدن بنزین

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در صفحه توییتر خود نوشت: «‌در جلسه فوق‌العاده هیأت رییسه فراکسیون امید طرح فوریتی بازگشت ‎قیمت بنزین به قیمت قبل از ۲۴ آبان تصویب و تقدیم مجلس شد. طبق این طرح هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید در قالب لوایح بودجه سنواتی به تصویب مجلس برسد.»

بارش‌های گسترده‌تر در راه است

سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش برف و باران در ۱۹ استان تا سه شنبه خبرداد و اعلام کرد: بارش‌های گسترده‌تر در راه است. بر این اساس در برخی مناطق اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیش بینی شده است.

"دهاتی‌ها برای انتخاب کاندیدای اصلح به آخوند روستا مراجعه کنند"

آیت الله موحدی کرمانی گفت: به نظر بنده مردم به سادگی روشن و هوشیار نمی‌شوند. نوعا عقل مردم به چشم‌شان است. نامزد نمایندگی مجلس در روستاها و دهاتها می‌چرخد و وعده‌های متنوع به روستاییان می‌دهد و دهاتی‌ها را گول می‌زند و به مجلس می‌رود. برای اینکه مردم هوشیار شوند باید به انسان‌های راستگو و آدم‌شناس مراجعه کنند یعنی دهاتی‌ها باید به آخوند روستاها مراجعه کنند البته اگر آن آخوند، آدم سالمی باشد، وگرنه باید به کسی مراجعه کنند که صالح و راستگوست.

نظرات بینندگان