arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

صليب سرخ: هيچ اسيرعراقي از جنگ با ايران در زندان‌هاي ايران وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كميته بين‌المللي صليب سرخ خبر وجود اسراي عراقي زنداني در زندان‌هاي ايران را "نادرست" خواند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، چندي پيش بوريس ماوير، رييس كميته صليب سرخ در جنوب عراق مدعي شده بود كه اين كميته وضعيت 220 اسير عراقي را كه هم‌چنان در زندان‌هاي ايران در بازداشت به سرمي‌برند، پيگيري مي‌كند اما كميته بين‌المللي صليب سرخ با صدور بيانيه‌اي تاكيد كرد: اطلاعاتي كه درباره وجود اسراي عراقي كه گفته مي‌شود از زمان جنگ 1980 در زندان‌هاي ايران به سرمي‌برند، نادرست است.

در اين بيانيه آمده است: مسوولان عراق و ايران چندين‌بار اعلام كرده‌اند كه اسيري در دو كشور ندارند و هيچ شكايتي نيز درباره احتمال وجود دستگيري‌ها نيز وجود ندارد.

به گزارش پايگاه اينترنتي الجزيره، اين بيانيه افزود: اين كميته بين‌المللي به اطلاعاتي درباره حضور اسراي عراقي كه به جنگ ايران و عراق مرتبط باشند، دست نيافته است.

در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است كه از سال 2009 يعني زمان امضاي يادداشت تفاهم براي تعيين سرنوشت مفقودان جنگ ايران و عراق، كميته بين‌المللي صليب سرخ پيكرهاي 299 تن از سربازان دو كشور را مبادله كرده است هم‌چنين آخرين ماموريت مشترك دو كشور و صليب سرخ سال گذشته در جنوب عراق انجام شد كه طي آن اجساد 103 تن از سربازان ايراني و عراقي به دو كشور تحويل داده شد.

اين بيانيه افزود: انتظار مي‌رود كه ماموريت مشترك ديگري طي چند روز آينده انجام شود.
نظرات بینندگان