arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰

احمدی‌نژاد: خدا فرعون را هم دوست داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جمهور تصريح كرد: حفظ كرامت افرادي كه مورد پشتيباني قرار مي‌گيرند، از پشتيباني آنها مهم‌تر است و اين مسوليتي عمومي به شمار مي‌رود.

به گزارش ایسنا، محمود احمدي‌نژاد كه در جشن ملي توانمندسازي و كارآفريني خانواده‌هاي تحت حمايت كميته امداد سخن مي‌گفت، با گراميداشت دهه فجر و تبريك ميلاد پيامبر اسلام و امام صادق(ع) و همچين سالگرد آغاز امامت امام عصر(عج)، اظهار كرد: خداوند انسان را به عنوان گل سرسبد آفرينش خلق كرد و در حقيقت همه عالم براي انسان و انسان نيز براي خداست . انسان براي رسيدن به نقطه كمال نيازمند عواملي است كه يكي از مهم‌ترين آنها عدالت به شمار مي‌رود، اگر عدالت مستقر نشود، زمينه براي شكوفايي انسان مهيا نمي‌شود.

رييس دولت دهم با طرح اين سوال كه چرا عدالت داراي اهميت است؟ گفت: اگر عدالت وجود نداشته باشد، حقيقت انساني شكوفا نمي‌شود، در حقيقت عدالت شرايط مناسب محيطي، اجتماعي و انساني براي رشد استعدادهاي الهي انسان است. اگر عدالت نباشد رشدي صورت نمي‌گيرد و به ميزاني كه عادل شويم و آن را مستقر كنيم، كمال مي‌يابيم.

وي در ادامه به ارائه مثالي پرداخت و تصريح كرد: اگر فردي در نقطه‌اي از دنيا فرصت تامين نيازهاي اوليه خود را نداشته باشد، چگونه مي‌تواند فرصت تفكر براي رسيدن به كمال را پيدا كند. اين مقياس را مي‌توان در سطح وسيعي نيز در نظر گرفت.

رييس‌جمهور همچنين با طرح اين سوال كه به غير از پيامبران وامامان معصوم تا كنون چه كساني طعم انسان بودن حقيقي را چشيده‌اند؟ اظهارداشت: به نوعي مي‌توان گفت از اين ميلياردها انسان كه بر روي زمين آمده و رفته‌اند هيچ‌كس طعم حقيقي انسان بودن را نچشيده، زيرا عدالت مستقر نشده است. بايد عدالت باشد تا اين امر محقق شود كه اين فقط در زمان حضور امام عصر(عج) اتفاق مي‌افتد.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اهميت كرامت يادآور شد: انسان تحقير شده ، پژمرده، ‌توسري خورده انسان الهي نيست. انسان الهي ، انسان اسلام و پيامبر(ص) نيست. كرامت انسان‌ها جز در سايه عدالت محقق نمي‌شود.

رييس قوه مجريه با طرح اين سوال كه عدالت را چه كساني مي‌توانند پياده كنند؟ گفت: نياز به حاكمان عادل داريم و اصل عدالت و تجلي عدالت را انسان كامل مي‌تواند پياده كند و هنگامي كه آن روز بيايد همه انسان‌ها فرصت شكوفايي دارند. عده اي در جامعه پيدا مي‌شوند كه به خاطر مناسبات غلط اجتماعي دچار مشكل مي‌شوند و وظيفه حكومت و جامعه جبران فاصله‌ها در حد توان است. بنابراين در اين راستا همه مردم و حكومت بايد به صحنه بيايند.

رييس‌جمهورهمچنين خاطرنشان كرد: احياي يك فرد بسيار ارزشمند است. بخدا تك تك انسان‌ها مهم هستند، خدا همه را دوست دارد. خدا حتي فرعون را هم دوست داشت و تا آنجا كه توانست براي تربيت وي تلاش كرد. همانطور كه گفته شده، اگر يك فرد را احيا كنيد، همه را احيا كرده‌ايد و اين وظيفه حكومت و مردم است و منتي بر سر كساني كه به خاطر شرايط اجتماعي دچار محروميت شده‌اند، نيست. بايد رسيدگي كرد و اين مسووليت عمومي است.

وي ادامه داد: اكنون دستگاه‌هاي حكومتي در حال تلاش هستند. كميته امداد نيز تا به امروز خدمات بسيار خوبي ارائه كرده است. خودكفايي 80 هزار خانواده تحت حمايت كميته امداد حركت بسيار زيبايي است و چقدر زيبا خواهد شد كه فردي روي پاي خود بايستد و منتظر ديگران نباشد. دنيا بداند كه ما وقتي مشكلي از فردي را برطرف مي كنيم، منتي بر سرش نيست، بلكه افتخار مي‌كنيم كه توانسته ايم گوشه‌اي از ماموريت خود را به انجام برسانيم.

رييس قوه مجريه تاكيد كرد: حفظ كرامت افرادي كه مورد پشتيباني قرار مي‌گيرند، از پشتيباني آنها مهم‌تر است و اين مسوليتي عمومي به شمار مي‌رود. مگر مي‌شود كه انسان از وجود نيازمندي خبر داشته باشد و شب راحت بخوابد.

احمدي‌نژاد تجلي انسانيت انسان را زماني دانست كه وي در فكر ديگران باشد و گفت: هر فردي تلاش مي‌كند تا چيزي را به دست آورد، آنچه خودش مصرف مي‌كند پس از مدتي بيهوده مي‌شود، اما آن چيزي كه برايش باقي مي‌ماند اين است كه در جهت كمك به ديگران استفاده كند. در دستگاه خلقتي كه رسيدگي به يك حيوان مريض با اهميت است، خدمت به انسان ها ارزش و جايگاه والاتري دارد و مي‌توان گفت اگر مي‌خواهي به خدا برسي بايد به خلق خدمت كني.

وي تاكيد كرد: طرح اكرام اقدام بسيار خوبي است و مي تواند كامل‌تر شود، ثروت و درآمد در كشور ما كم نيست. متوسط درآمد بسيار بالا است، اما به خاطر شرايطي كه مطرح شد توزيع ، به خوبي صورت نمي‌گيرد كه البته در تمام دنيا اين گونه است و در ايران نسبت به ساير كشورها بسيار كم‌تر است. اگر اين امر به يك فرهنگ عمومي تبديل شود، يك نيازمند بيكار و فاقد مسكن نمي توان پيدا كرد.

رييس‌جمهوردر پايان تصريح كرد: زندگي زماني زيباست كه همه در رفاه باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
0
.
شب تاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
3
اما همین فرعون ؛ خواست تا لاف خداوندی زند / برج و باروی خدا را بشکند
که جزای این غرورش شد :
پشه ای را حکم فرمودم که خیز / خاکش اندر دیده ی خود بین بریز

بله ، خداوند انسان را تا زمانی که باد نخوت او را به توهم نینداخته دوست می دارد .
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
3
آی این رییس جمهور ما یک عارف تمام عیار است !
از یک عارف نباید توقع حل مشکلات اقتصادی داشت
پول و ارز و طلا چرک کف دست است!
نظرات بینندگان