arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

بازداشت دلالان صراف نما در خیابان فردوسی تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت:

تعدادی از صرافان خیابان فردوسی که به جای فروش ارز در مغازه‌های خود اقدام به دلالی در کنار خیابان می‌کردند در عملیات پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

پلیس آگاهی تهران بزرگ در راستای مبارزه نیروی انتظامی با دلالان ارز برای ساماندهی بازار ارز و جلوگیری از فعالیت دلالان که به صورت غیرمجاز در کنار خیابان اقدام به فروش ارز می کنند؛ با انجام کار اطلاعاتی ظهر دیروز طی یک عملیات ضربتی در خیابان فردوسی، تعدادی از دلالان ارزی این خیابان را دستگیر کردند.

ماموران در ابتدا با کارهای اطلاعاتی و به صورت نامحسوس منطقه فعالیت دلالان را شناسایی کرده و سپس برای دستگیری آنها وارد عمل شدند. در این عملیات ضربتی ماموران با لباس های فرم و خودروهای پلیس در خیابان فردوسی حاضر شده و با هماهنگی قضایی تعدادی از دلالان را دستگیر کردند.

در میان دستگیر شدگان تعدادی از صاحبان صرافی های پایتخت نیز حضور داشتند که به جای فروش ارز در مغازه های خود اقدام به فروش آن در بازار آزاد و به صورت غیرقانونی می کردند. این افراد بر روی شیشه مغازه های خود زده بودند به هیچ عنوان خرید و فروش ارز ندارند.

آنها همچنین همراه خود دستگاههای کارت خوان بی سیم داشته و به صورت مبالغ بالا ارز می فروختند و با این اقدامات خود باعث ایجاد بازار کاذب ارز شده بودند.

برخی از دستگیر شدگان نیز از دلالان قدیمی خیابان فردوسی بودند که طی این روزها سود کلانی بدست آورده بودند.

اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در این رابطه اعلام کرد، پلیس در این طرح با افرادی برخورد کرد که با فروش غیرقانونی ارز باعث ایجاد بازار کاذب شده بودند.

برطبق ماده 5 مصوبه هیات وزیران‏، خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و یا صرافی‌های غیرمجاز بدون رعایت قوانین و مقررات مجاز نیست و مشمول قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی قاچاق کالا و ارز می شود.
نظرات بینندگان