arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

درگیری بی سابقه ی هواداران دو تیم فوتبال در مصر/73 نفر کشته و 1000نفر زخمی شدند+تصاویر

گزارش ها حاکی است در جريان درگيری طرفداران دو تيم فوتبال پس از پایان بازی در شهر «پورت سعيد» مصر دست کم ۷۳ نفر کشته و هزار نفر مجروح شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش ها حاکی است در جريان درگيری  طرفداران دو تيم فوتبال پس از پایان بازی در شهر «پورت سعيد» مصر  دست کم ۷۳ نفر کشته و هزار نفر مجروح شده اند.


به گزارش انتخاب، تلويزيون دولتی مصر می گويد، با پایان یافتن بازی و به دنبال هجوم  طرفداران یکی از تيم ها به زمين فوتبال، دست کم ۷۳ نفر کشته شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت مصر به تلويزيون دولتی اين کشور گفته است، يک هزار نفر نيز مجروح شده اند.

به گزارش رویترز، يک مقام بيمارستانی که نخواست نامش فاش شود گفته است، تعدادی ازنيروهای امنيتی در جريان  اين درگيری کشته شده اند. دادستانی مصر دستور تحقيقاتی فوری در اين زمينه را صادر کرده است.

​​درگيری پس از پایان بازی بين دو تيم الاهلی و المصری رخ داده است. تيم الاهلی مصر در صدر جدول مسابقات این کشور است.

به گزارش رويترز، شاهدان عينی می گويند، تيم المصری در اين بازی ميزبان بود و زماني که تيم المصری ۳ بر يک از تيم  الاهلی پيش افتاد هواداران به خروش افتادند و پس از تمام شدن بازی، به زمين هجوم بردند.

طبق این گزارش هواداران تيم المصری با سنگ و چماق به تعقيب بازيکنان تيم الاهلی مصر و هواداران ان پرداخته اند.

در همين حال، گروه اخوان المسلمين، يکی از گروههای اصلی سياسی مصر،  هواداران حسنی مبارک، رييس جمهور سابق مصر، را متهم کرده است که عامل اصلی خشونت در بازی فوتبال روز چهارشنبه بوده اند.

عصام اريان، نماینده مجلس مصر و  از اعضای حزب  عدالت و آزادی، در پيامی در وب سايت اين حزب، گفته است:«اتفاقات در پورت سعيد از  سوی بقايای نظام گذشته برنامه ريزی شده و پيامی از سوی آنان است.»

























نظرات بینندگان