arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

آلزايمر مانند عفونت از يک ناحيه مغز به ناحيه ديگر گسترش مي يابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دانشمندان آمریکایی با تحقیقاتی که روی موش‌ها انجام دادند دریافتند بیماری آلزایمر از یک ناحیه مغز به ناحیه دیگر سرایت می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از فرانس پرس، این مطالعه که در نسخه اینترنتی مجله پلوس وان PloS One منتشر شد فرضیه جدید را در مورد پیشرفت بیماری آلزایمر که می گوید این بیماری مانند یک عفونت گسترش می یابد، تأیید می کند.

اما در این مورد، فرد با یک عامل عفونی مواجه نیست بلکه یک پروتئین غیر عادی به نام «تو» tau است که انباشت آن در مغز به شکل یک رشته، به تدریج همه سلول های عصبی یا نورون ها را سرکوب و نابود می کند. این کشف نشان می دهد که متوقف کردن این روند در مراحل اولیه بیماری، می تواند از پیشرفت این بیماری مخرب و درمان نشدنی جلوگیری کند.

دکتر اسکات اسمال استاد عصب شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک که به همراه همکارانش این مطالعه را انجام داده است خاطر نشان کرد تحقیقات قبلی از جمله تحقیقاتی که با ام آر آی روی انسان ها انجام شده بودند، این نوع پیشرفت بیماری را نشان داده بودند اما تحقیقات مختلف با اطمینان نمی گفتند که آلزایمز مستقیما از یک نقطه مغز به نقطه دیگر گسترش می یابد.
نظرات بینندگان