arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

سعید سهیلی: دخترهای پایین شهری وقتی بالای شهر می‌روند، چادرشان را درمی‌آورند و می‌گذارند توی کیفشان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعید سهیلی در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «گشت ارشاد» به سئوالات خبرنگاران پاسخ نداد.

به گزارش خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی«گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی روز جمعه بعد از نمایش این فیلم در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این نشست سهیلی از همان ابتدا گفت: «قرار نیست به سئوالات شما جواب بدهم و تنها برای احترام به خبرنگاران در این جمع حاضر شدم.»

او در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه فیلم «گشت ارشاد» شباهت زیادی به فیلم «شیش و بش» دارد، گفت: «من این فیلم را ندیدم، اما اگر شما شباهت می‌بینید، معذرت می‌خواهم و دیگر ادامه ندهید.»

صحبت تند سهیلی به همین جا ختم نشد و در ادامه زمانی که یکی از خبرنگاران از او چگونگی تبدیل شدن فیلم کمدی به ملودرام را پرسید، عنوان کرد: «شما باید شاگرد من باشی تا بتوانم چگونگی این روند را یادت بدهم. من حوصله تحلیل کردن را ندارم و فقط به خاطر خبرنگاران آمدم!»

بعد از صحبت های سهیلی خبرنگاران حاضر در نشست به رفتار او اعتراض کردند و نیما حسنی‌ نسب منتقد جلسه با انتقاد به رفتار سهیلی به او یادآور شد: «احترام به مطبوعاتی‌ها یعنی اینکه به سئوالاتشان پاسخ دهید و حضور صرف کافی نیست. این استراتژی در چنین جمعی خیلی به نفع کارگردان نیست.»

نیوشا ضیغمی یکی از بازیگران «گشت ارشاد» در واکنش به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص شباهت نقش‌هایش در همه فیلم‌ها، توضیح داد: «نقش های متفاوتی داشتم و در این فیلم هم نقش دختری دانشجو از ظبقه متوسط را بازی کردم. فکر می‌کنم بهتر از این نمی‌شد و اگر فکر می‌کنید خوب بازی نکردم شما بگویید چطور بازی کنم.»

در پایان این نشست سهیلی درباره استفاده از چادر بازیگر نقش زن و چگونگی پوشیدن آن، گفت: «دخترهای پایین شهری وقتی بالای شهر می‌روند، چادرشان را درمی‌آورند و می‌گذارند توی کیفشان. من این را از نزدیک دیده‌ام.»

در این نشست حمید فرخ‌نژاد و پولاد کیمیایی دیگر بازیگران اصلی فیلم «گشت ارشاد» حضور نداشتند.
این فیلم داستان سه جوان جنوب شهری است که برای به دست آوردن پول دست به کار خطرناکی می‌زنند.

سهیلی فیلم‌های «ازدواج در وقت اضافه»، «چهارانگشتی»، «چارچنگولی»، «سنگ، کاغذ، قیچی» و «مردی شبیه باران» را در کارنامه دارد.
نظرات بینندگان