arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

سومین رویداد "تهران هوشمند" برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سومین رویداد «تهران هوشمند» با حضور آذری جهرمی برگزار شد.

سومین رویداد «تهران هوشمند» با حضور آذری جهرمی برگزار شد.

هفته‌ی تهران هوشمند از ۱۲ تا ۱۹ آذر برگزار می‌شود. شهرداری تهران، در این هفته رویداد‌های متعددی برگزاری می‌کند. افتتاح مراکز نوآوری، برپایی گذر نوآوری در پایتخت، برگزاری رویداد دیگری از سلسله رویدادهای اینوتهران و رونمایی از پروژه‌های تهران هوشمند از جمله برنامه‌های این هفته هستند. از جمله‌ این رویدادها می‌توان به همایش دو روزه «تهران هوشمند» در روزهای هجدهم و نوزدهم آذر در مرکز همایش‌های برج میلاد اشاره کرد. محورهای این همایش داده‌‌‌ی باز و حکم‌روایی هوشمند شهری، آموزش و توانمندسازی شهروندان در حوزه‌ی شهر هوشمند، بهره‌وری و اقتصاد پایدار مبتنی‌بر داده‌ی شهر نوآور و توسعه‌ی کسب‌و‌کارهای فناورانه برپایه‌ی داده است. برخی دیگر از محورهای این همایش به کلان‌داده، داده‌کاوی و استخراج داده‌های سودمند و مطمئن شهر هوشمند و شاخص‌های ارتقای کیفیت زندگی در شهرها، توسعه پایدار و مسائل محیط ‌زیست شهری، مدل‌سازی و تحلیل داده‌های حمل‌و‌نقل شهری و کاربردها و روندهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی در خدمات شهر هوشمند اختصاص دارد.

یکی از لحظات غرورآفرین این همایش، معرفی ۵ اپلیکیشن جدید ایرانی بود که بر پایه‌ی تحلیل داده، استفاده از بسیاری الگوریتم‌های پیچیده را برای کاربران ایرانی آسان کرده است. در افتتاحیه سومین همایش تهران هوشمند که روز دوشنبه با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، پیروز حناچی شهردار تهران، و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد، ۵ اپلیکیشن تهران من، دوچرخه، کیف پول شهروندی، بلیت هوشمند و املاک من رونمایی شدند.

در این همایش محمدجواد آذری جهرمی این گونه بیان کرد که در این یک سال شعار ندادیم بلکه عمل کردیم، از این رو مدیریت شهری هوشمند امروز از لایه‌ی زیرساخت گذشته است و ما به لایه‌ی مشارکت بین دستگاهی رسیدیم. با استفاده از فناوری نه تنها می‌توانیم ساختارهای کهنه را متحول کنیم بلکه می‌توانیم این ساختارها را به پیشروی صنعت تغییر دهیم.

سومین رویداد «تهران هوشمند» با حضور آذری جهرمی برگزار شد.
به گفته محمد فرجود، یکی از مهم‌ترین کارهای یک سال اخیر راه‌اندازی پرتال API.Tehran.ir بوده است و برای ایجاد این بستر بیش از ۵۰APIدر اختیار برنامه‌نویس‌ها و استارت‌آپ‌ها قرار گرفت و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. به طور نمونه برای استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌‌ی پرداخت شهری در چهار ماه اخیر، بیش از ۳۰ میلیارد تراکنش ایجاد شده است و با گذشت زمان این عدد رشد چشمگیری خواهد داشت.

به گفته سورنا ستاری، شهر هوشمند سیستم عامل جدیدی است که روی سخت‌افزار تهران قرار می‌گیرد و به واسطه‌‌ی آن کاربری این شهر تغییر می‌کند. نرم‌افزاری که به شهرداری این قدرت را می‌دهد تا به نوعی صاحب شهر شود و امور شهری را به بهترین شکل اداره کند.

یکتانت، به عنوان بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران حامی این همایش بوده است. این شرکت بر پایه‌ی تحلیل داده‌ها و با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین توانسته است سهم خوبی را از بازار تبلیغات آنلاین به دست آورد و همواره از رویدادهای مختلفی در حوزه‌ی فناوری حمایت می‌کند.

نظرات بینندگان