arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

احمدی نژاد: دشمن براي جلوگيري از پيشرفت ايران ننگ ترور دانشمند را براي خود مي‌خرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «دشمن از روحيه اميدواري، شكفتن و اراده‌هاي مستحكم عصباني است» گفت: ملت ايران در طول تاريخ خوبي‌هاي خود را با ديگران تقسيم كرده و هيچ‌گاه بدي را براي ديگران نخواسته اما عقده‌هاي متراكم انسان‌هاي پست هميشه عليه ملت ما بوده است.

محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي، برگزاري چنين جشنواره‌هايي را تجلي توانمندي‌هاي جوانان ملت ايران برشمرد و اظهار كرد: فصل مشترك همه ما رسيدن به زندگي سعادتمند، انساني‌تر و كامل‌تر است. ما مي‌خواهيم دنيايي بهتر بسازيم و مسير ابدي خود را بهتر ترسيم كنيم كه اين امر با چند عامل محقق مي‌شود.

رييس‌جمهور عامل نخست براي ساختن دنيايي بهتر را علم و انديشه عنوان كرد و گفت: ‌ارزش‌هاي انساني و الهي در سايه انديشه و علم محقق مي‌شوند، ملتي كه طالب علم است، طعم سعادت را سريع‌تر از ديگران خواهد چشيد.

وي عامل ديگر در اين مسير را عشق و ايمان خواند و تصريح كرد: ‌اگر ايمان و سعادت و ارزش‌هاي الهي نباشد، حركتي اتفاق نمي‌افتد. همچنين اگر عشق به زيبايي نباشد انگيزه‌اي براي آينده نيز وجود نخواهد داشت.

رييس قوه مجريه كار و تلاش را عاملي ديگر براي رسيدن به دنيايي بهتر عنوان كرد و گفت: ‌هيچ انسان و ملتي بدون كار و تلاش به جايي نرسيده است. دنياي مادي، دنياي سختي‌ها و محدوديت‌ها است و روح ملكوتي انسان در اسارت دنياي مادي است و حال اگر بداخلاقي‌ها، كج‌انديشي‌ها و بي‌تدبيري‌ها را اضافه كنيم، اين موانع دوچندان مي‌شود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: خدا را شكر مي‌كنم كه امروز در ايران موج علم، نوآوري، اختراع و تلاش براي ساختن به گستردگي هرچه تمام‌تر ادامه دارد و ما را به داشتن دنيايي بهتر اميدوار مي‌كند به ويژه زماني كه جوانان با تسلط، خودباوري و عمق نگاه در اين مسير تلاش مي‌كنند. بايد براي غلبه بر موانع دست به دست هم دهيم.

رييس دولت دهم با اشاره به اين‌كه «بنياد ملي نخبگان اقدامات بسيار خوبي انجام داده است» يادآور شد: ظرفيت بنياد اين نيست كه همه استعداد‌هاي ايران را به طور مستقيم هدايت كند، اما مي‌تواند در اين مسير موانع را بردارد. همه جوانان ايراني پاك، با استعداد و اهل كار و تلاش هستند و در حقيقت اين جوانان هستند كه بايد صحنه را اداره كنند، ما نيز پشت سر آن‌ها در آن‌جايي كه نياز به كمك دارند پشتيباني مي‌كنيم. پشتيباني‌هاي ما از نظر بودجه و مقرارت و ... ادامه مي‌يابد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور يادآور شد: امروز دشمنان از اين‌كه ملتي مثل ايران بتواند به قله‌ها برسد، عصباني است و ننگ ترور دانشمند را براي جلوگيري از پيشرفت ملت ايران به خود مي‌خرد.

رييس‌جمهور شهيدان شهرياري، علي‌محمدي، رضايي‌نژاد و احمدي روشن را از دانشمندان برجسته جهان برشمرد و گفت: ما هيچ‌گاه علم را به اهرم سياسي و زورگويي تبديل نكرديم بلكه آن را در خدمت سعادت گذاشتيم. هيچ‌گاه انحصارطلب و خودخواه نبوديم.

احمدي‌نژاد خطاب به دشمنان گفت: اگر شما مخالف بمب اتم هستيد كارخانه‌هاي خود را جمع كنيد و سرمايه‌هاي آن را در اختيار افراد بي‌خانمان قرار دهيد و هزينه‌ها را خرج رفاه مردم كنيد. آن‌ها چند تن از دانشمندان ما را شهيد كردند و در عين حال صد‌ها جوان مومن اعلام آمادگي براي تغيير رشته خود كردند.

رييس‌جمهور ادامه داد: آن‌هايي كه با ادبيات زشت صحبت مي‌كنند فكر مي‌كنند مي‌توانند ملت ايران را تحقير كنند، اما بدانند همه جوانان ايران شهرياري، احمدي روشن، علي‌محمدي و رضايي‌نژاد هستند ما يك خانواده‌ هستيم و در يك جبهه قرار داريم و براي سعادت بشر كار مي‌كنيم.

وي در پايان اظهارات خود به بنياد ملي نخبگان پيشنهاد كرد: كه اكنون بايد ارتباطات را برقرار كرد و بايد بازار عرضه و خريد اختراعات ايجاد شود كه اين بازار مي‌تواند به صورت فصلي يا دائمي بوده و به شكل مجازي يا فيزيكي باشد.

بر اساس اين گزارش، محمود احمدي‌نژاد از دستاورد‌هاي جوانان ايراني كه در قالب نمايشگاهي در حاشيه چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر برگزار شده بود بازيد به عمل آورد.
نظرات بینندگان