arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

نامه ۱۷۴ نماینده پارلمان عراق به برهم صالح درباره نخست وزیر جدید

۱۷۴ نماینده پارلمان عراق در نامه ای به برهم صالح رئیس جمهوری عراق به تشریح ویژگی های نخست وزیر آینده پرداختند. نخست وزیر مامور تشکیل کابینه شخصیتی میهن پرست، مستقل، حتما با تابعیت عراق باشد و از سال ۲۰۰۳ تاکنون هیچ گونه پست حکومتی و یا نمایندگی را برعهده نگرفته باشد و مورد قبول و حمایت تظاهرات کنندگان هم باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از السومریه، ۱۷۴ نماینده پارلمان عراق در نامه ای به برهم صالح رئیس جمهوری عراق به تشریح ویژگی های نخست وزیر آینده پرداختند.

این نمایندگان از رئیس جمهور عراق خواستند که نخست وزیر مامور تشکیل کابینه شخصیتی میهن پرست، مستقل، حتما با تابعیت عراق باشد و از سال ۲۰۰۳ تاکنون هیچ گونه پست حکومتی و یا نمایندگی را برعهده نگرفته باشد و مورد قبول و حمایت تظاهرات کنندگان هم باشد.

شایان ذکر است که «ولیم ورده» سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق قبلا به زمان پایان کار دولت پیشبرد امور در این کشور اشاره کرده بود.

وی تاکید کرده بود: در صورت عدم حصول توافق بر سر کاندیدای نخست‌وزیری عراق، دولت پیشبرد امور طبق قانون، پنجشنبه آینده تحویل رئیس‌جمهوری داده می‌شود.

این در حالی است که مهلت قانونی برای تعیین نخست وزیر در عراق رو به پایان است.

روز گذشته نیز برهم صالح رئیس‌جمهوری عراق از محمد الحلبوسی رئیس پارلمان این کشور خواست تا بزرگترین فراکسیون پارلمان را جهت معرفی کاندیدای نخست‌وزیری تعیین کند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان