arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

اضافه وزن؛ عامل مهم شکل گيري سرطان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گفته کارشناسان مرکز تحقیقات سرطان آلمان در شهر هایدلبرگ، اضافه وزن، نقش مهمی در شکل گیری سرطان دارد. به نوشته روزنامه « ولت»، طی سال های اخیر، افزایش آمار بیماری های سرطانی، آشکارا با اضافه وزن افراد ارتباط داشته است.

به گزارش انتخاب، بیماری ها و سرطان هایی که بر اثر اضافه وزن، احتمال بروز دارند، سرطان های کلیه، روده و سرطان سینه در زنان آن هم بعد از دوران قاعدگی، و همچنین تشکیل توده در مری و بافت رحم زنان است. روزنامه «وِلت» گزارش داد: از هر چهار مرگ در آلمان، یکی بر اثر ابتلاء به بیماری سرطان است.

این روزنامه با استناد به جدیدترین گزارش اداره آمار فدرال آلمان که مقر آن در شهر ویزبادن این کشور است، در این باره نوشت: پس از بیماریهای قلبی، سرطان دومین و شایعترین علت مرگ در کشور آلمان است.

این گزارش با اشاره به اینکه در میان سرطان های شایع در آلمان، سرطان سینه در زنان و ریه در مردان از همه بیشتر گزارش شده است، افزود: در سال 2010 سرطان، جان بیش از دویست و هیجده هزار نفر را در این کشور گرفت که در مقایسه با سال قبل از آن یعنی 2009، قریب سه هزار نفر افزایش داشته است. روزنامه وِلت آلمان با اشاره به اینکه پس از بیماریهای قلبی-عروقی، سرطان، دومین علت شایع مرگ و میر در آلمان است، افزود: پس از سرطان های ریه، سینه، سرطانهای غدد و روده بزرگ نیز مقام های سوم و چهارم شایع ترین سرطان ها را به خود اختصاص داده اند.

آنچه تاکنون مسلم شده اینکه نیمی از تمامی موارد ابتلاء به سرطان به اضافه وزن ارتباط دارد.

اداره آمار فدرال آلمان همچنین اعلام کرد: سن حدود یک سوم کلیه مرگهای ناشی از سرطان در آلمان در سال 2010 کمتر از شصت و پنج سال بوده است و در گروه سنی بین چهل و پنج تا شصت و پنج سال نیز، توده های بدخیم با سهمی حدود چهل و دو درصدی، بیشترین علت مرگ را به خود اختصاص داده بودند.

به گزارش انجمن پزشکان کودک و نوجوان، سرطان خون و تشکیل تومورهای مغزی نیز بیشترین علل مرگ این گروه سنی در آلمان گزارش شده است.

روزنامه وِلت در پایان نوشت: هم اکنون قریب یک میلیون و پانصد هزار بیماری سرطانیِ تحت درمان در بیمارستان های آلمان بستری هستند.
نظرات بینندگان