arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۷۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
گرانی قیمت لبنیات جنبه قانونی به خود گرفت؛

افزایش قیمت محصولات لبنی تک نرخی شد!

افزایش 9 درصدی نرخ محصولات لبنی یادآور تک نرخی شدن نرخ تورم بوده است با این تفاوت که این بار نرخ تورم نتوانست در سکوی تک نرخی دوام بیاورد، اما افزایش قیمت محصولات لبنی تک نرخی شد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرانجام پس از سه بار گرانی شیر ،قیمت محصولات لبنی به صورت قانونی گران شد.

به گزارش سرویس اقتصادی انتخاب، افزایش 9 درصدی نرخ محصولات لبنی یادآور تک نرخی شدن نرخ تورم بوده است با این تفاوت که این بار نرخ تورم نتوانست در سکوی تک نرخی دوام بیاورد، اما افزایش قیمت محصولات لبنی تک نرخی شد!

بنابراین گزارش نوسان قیمت شیروفراورده های آن چند ماهی است که دامداران ،شرکتهای لبنی و مسؤولان را به خود مشغول کرده است که البته برآیند این نوسانها، افزایش خودسرانه قیمتها وبی قیمتی در برخی از این محصولات بوده است .سازمان حمایت نیز به نیابت از تولید کننده ومصرف کنندگان هر بار باافزایش قیمتها مخالفت کرده است اما سرانجام نسبت به افزایش قیمت شیر ومحصولات لبنی عقب نشست.

قیمت محصولات لبنی پس از یک دوره پرنوسان که خودسرانه رخ می داد با تأیید سازمان حمایت جنبه قانونی به خود گرفت، این در حالی است که دامداران وشرکتهای لبنی بارها همدیگر را به ارزان خری و گرانفروشی متهم می کردند که البته در این میان مصرف کننده قربانی اصلی بوده است .

افزایش 9 درصدی

در هر حال معاون کالاهای مصرفی و خدمات عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام آغاز اعمال افزایش قانونی قیمت محصولات لبنی از روز شنبه تصریح کرد: میزان افزایش انواع محصولات لبنی 9 درصد است و افزایشهای بیش از این میزان برگردانده می شوند.

محمد قبله میزان افزایش قیمتهای محصولات لبنی را حداکثر 9 درصد اعلام و عنوان کرد، اعمال این میزان افزایش قیمت محصولات لبنی از روز شنبه آغاز شده است.

وی ادامه داد: اگر واحدی بیش از این میزان، قیمت محصولات خود را افزایش داده بود باید قیمت را به اندازه افزایش 9 درصدی برگرداند.

قبله یادآور شد: این میزان افزایش به صورت یکسان برای کل محصولات لبنی کشور است.

از سوی دیگر در حالی افزایش قیمت قانونی محصولات لبنی به میزان 9 درصد آغاز شده که به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی برخی شرکتها از اوایل دی ماه امسال 10 درصد بر قیمت محصولات خود افزوده و در هفته اخیر برخی دیگر از شرکتهای لبنی نیز این افزایش را در قیمت محصولات خود اعمال کرده بودند.

البته رضا باکری گفته است، پس از تعیین قیمت از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان این کارخانه ها هیچ گونه افزایشی در محصولات خود نخواهند داشت، زیرا پیشتر این افزایش را بر محصولات خود اعمال کرده اند.

رشد 30 درصدی !

در همین باره فارس هم نوشت، در سایه سکوت سازمان حمایت و وظیفه ای که به عهده این سازمان گذاشته شد تا قیمت محصولات لبنی را تعیین کنند، قیمت این محصولات از یک هفته گذشته عملاً رشد 20 تا 30 درصدی داشته است.

قیمت شیر خام در شش ماه گذشته سه بار تغییر کرده و از 520 تومان به 600 تومان و بتازگی از 600 تومان به 630 تومان رسیده است و همین افزایش قیمت بهانه ای شده تا صنایع لبنی اقدام به افزایش محصولات خود بکنند. به گونه ای که شیر پاستوریزه در شش ماه گذشته رشد قیمت صد درصدی داشته است و از لیتری 600 تومان به لیتری 1150 تا 1200 تومان رسیده است.

از سوی دیگر افزایش قیمت محصولات لبنی در یک ماه گذشته و هشدار سازمان حمایت برای بازگرداندن قیمتها نه تنها کار ساز نشد، بلکه با تعلل سازمان حمایت پس از تعیین قیمت 630 تومانی برای شیر خام در هفته گذشته تمامی محصولات لبنی بین 20 تا 30 درصد افزایش قیمت داشته اند.
همچنین در برخی گروه ها ی کالایی نظیر کره پاستوریزه در بازار با کمبود مواجه هستیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
30
خدایا شکرت
این هم از پول نفت که اومد سر سفرمون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
15
انتخاب چرا نظرات منو منتشر نمی کنی؟؟؟
آقااااااااااااااااااااای وزیر کجاییییییییییییییییییییییی پس؟؟؟
اگه خودت جای ما بودی به مسولین چی می گفتی؟؟؟
چی می گفتی وجدانا؟؟؟
حق گو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
3
8
منظورت از "تک نرخی" که نوشتی "تک رقمی" نیست؟
دانشجو خارج از کشور
|
UNITED STATES
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
20
دیدی آن دولت که ادعاهایش فلک را سوراخ بنمودی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
19
وجدانا؟!
وجدان کجا بود عزیز دل برادر؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
0
0
شير يک ليتري پگاه که هزار تومن بوده شده هزار و صدوپنجاه تومن
حالا بشين حساب کن ببين ميشه نه درصد يا پانزده درصد؟!
نظرات بینندگان