arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۸ دی ۱۳۹۸

پمپئو: حمایت از شهرک‌سازی‌ها صلح با فلسطین را تسریع می‌کند!

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه حمایت واشنگتن از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری صلح اسرائیل – فلسطین را جلو می‌برد، خشم فلسطینیان را برانگیخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از تغییر چهار دهه سیاست واشنگتن، ماه نوامبر اعلام کرد ایالات متحده دیگر شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را "مغایر با قوانین بین‌الملل نمی‌بیند."

فلسطین و جامعه بین‌المللی انتقال غیرنظامیان به این اراضی اشغالی را طبق کنوانسیون چهارم ژنو در ۱۹۴۹ و قطعنامه‌های شورای امنیت غیر قانونی می‌داند.

سخنان وزیر خارجه آمریکا که از پیش ضبط شده بود، در گردهمایی سیاسی قدس موسوم به "دکترین پامپئو" منتشر شد. او مدعی شد، دولت ترامپ با تغییر موضع خود به یک رویکرد "متعادل و هوشیار" در قبال صلح خاورمیانه بازگشت.

پامپئو در ادامه ادعاهایش گفت: زمانی که حقایق مشخص است، مهم است که ما حقیقت را بگوییم. ما این مساله را به رسمیت می‌شناسیم که شهرک‌سازی‌ها به طور ذاتی قوانین بین‌المللی را نقض نمی‌کنند.

حدود ۴۳ هزار شهرک‌نشین در میان حدود سه میلیون فلسطینی در کرانه باختری زندگی می‌کنند؛ جایی که فلسطینیان می‌خواهند کشوری با نوار غزه و قدس شرقی تشکیل دهند.

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین در واکنش به ادعاهای پامپئو گفت: شهرک‌های استعماری اسرائیلی طبق قوانین بین‌المللی غیر قانونی هستند...اینکه شما حقایق را نادیده بگیرید، به معنای عدم وجود آن‌ها نیست. سیاست آمریکا، منطقه را بیشتر به سمت خونریزی و خشونت می‌کشاند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان