arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

رسایی رد صلاحیت شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شنیده های خبرنگار «بازتاب» حکایت از آن دارد که در بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، صلاحیت حمید رسایی عضو ارشد تشکل انتخاباتی موسوم به جبهه پایداری رد شده است.

 

تلاش خبرنگار ما برای دریافت تایید این خبر از آقای رسایی تا کنون به نتیجه نرسیده است.

منتقدان وی، تا کنون اتهاماتی به وی در خصوص دوره مدیرکلی وی در ارشاد قم مطرح می کردند که رسایی نیز از خود دفاع می کرد.

 

همچنین وی هم اکنون یک پرونده مفتوح در خصوص نشریه 9 دی در دادگاه ویژه روحانیت دارد.

 

همچنین طبق اطلاعات خبرنگار ما، بر خلاف اخبار منتشره در روز گذشته، ابراهیم نکونام رد صلاحیت نشده و صرفا از وی خواسته شده تا از کاندیداتوری انصراف دهد.

 رسایی، یک ماه قبل: نباید انگ سیاسی‌ بودن به ردصلاحیت‌ها زد

گفتنی است در هفته های قبل و بعد از اعلام رد صلاحیت های هیات اجرایی، رسایی در اعتراض به انتقاد نمایندگان رد صلاحیت شده، تذکر شفاهی در مجلس داده بود و گفته بود: برخی از دوستان که معترض هستند، در دولت‌های همسو با خودشان نیز رد صلاحیت شده‌اند و سپس شورای نگهبان آنها را تایید کرد لذا نباید انگ سیاسی بودن به این موضوع بزنند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید‌ رسایی در آن مقطع اظهار کرده بود:‌ برخی از نمایندگان از سویی به رای هیئت‌های اجرایی که رد صلاحیت‌شان کرده، اعتراض داشتند و از سویی نیز به رهبر انقلاب و محبت ایشان اشاره می‌کنند، بالاخره ما یا باید دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس آنها را.

قانون اجازه اعتراض به نمایندگان داده است و آنها باید از این فرصت قانونی استفاده کنند، فضا‌سازی روزنامه‌ها و همچنین اعتراض از تریبون مجلس گام برداشتن در مسیری است که رهبری فرمودند ما را پرهیز دادند که فضا را ضد امنیتی نکنیم.

نظرات بینندگان