arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اطلاعات تازه از ترور سردار سلیمانی / درخواست کانادا از ایران درباره هواپیمای اوکراینی / اظهارات رئیس جامعه المصطفی درباره پایین تر بودن سطح زندگی ۷۰ درصد مردم اروپا از ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


سردار حاجی‌زاده: به زودی اطلاعات جدیدی درباره حمله به عین الاسد منتشر می‌کنیم
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران گفت: ما امروز با تمامی کدها و فرکانس های گلوبال‌هاوک آشنایی پیدا کرده ایم. یعنی نه اینکه در فاصله صد کیلومتری بتوانیم آن را رهگیری کنیم بلکه از همین تهران قادر هستیم تا فاصله چند هزار کیلومتری این پهپاد را بی اثر کنیم.

درخواست کانادا از ایران درباره هواپیمای اوکراینی
«فرانسوا فیلیپ شامپاین» وزیر امور خارجه کانادا روز گذشته (چهارشنبه) از ایران درخواست کرد تا هرچه سریعتر جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را که ماه گذشته در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران سقوط کرد، برای تحقیقات بیشتر به فرانسه تحویل دهد.

اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد
فدراسیون فوتبال اعلام کرد: اسکوچیچ در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته فنی شرکت کرد و برنامه‌هایش را ارائه داد. به دنبال برگزاری این جلسه و دیدگاه مثبت کمیته فنی و با اخذ نظر اعضا محترم هیات رییسه، آقای دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد.

سطح زندگی ۷۰ درصد مردم اروپا پایین تر از مردم ایران است
حجت الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی گفت: بنده در گذشته و در حال حاضر مسئول بخش اروپای المصطفی بوده و هستم و حاضرم سوگند بخورم که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم اروپا سطح زندگی پایین تری از مردم ایران دارند؛ رسانه، دنیا را به نحو دیگر ترسیم کرده است و نمی دانیم در آن کشورها چه خبر است.

شاید حضور کاندیداهای شورای ائتلاف در لیست‌ پایداری ممنوع شود
موسی پور عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دوستان پایداری ظاهرا بنایی بر همراهی با ائتلاف برای یک لیست مشترک ندارند می‌گوید، در صورت عدم تفاهم در ارائه فهرست مشترک، یکی از گزینه‌ها منع حضور اعضای لیست شورای ائتلاف در لیست‌ جبهه پایداری است.

«کرک داگلاس» درگذشت
«کرک داگلاس» هنرپیشه شهیر و قدیمی هالیوود در ۱۰۳ سالگی درگذشت. او در ایران بیشتر به خاطر فیلم اسپارتاکوس مشهور بود. مایکل داگلاس در بیانیه‌ای درباره پدرش نوشته است: "من و برادرانم با اندوهی بی‌پایان اعلام می‌کنیم که کرک داگلاس امروز از میان ما رفت. او برای جهان یک افسانه بود، بازیگری از عصر طلایی سینما...، اما برای من و برادرانم، جوئل و پیتر، او فقط یک پدر بود. "

 

اطلاعاتی تازه از ترور سردار سلیمانی 
دبیرکل عصائب اهل الحق گفت: آمریکا از ۲ ماه قبل تصمیم به ترور سردار سلیمانی گرفته بود. او درباره محل ترور هم گفت که ابتدا می‌خواستند سردار سلیمانی را در داخل خاک ایران ترور کنند که این طرح ۱۳ دی کشف و خنثی شد. او گفت مکان دوم انتخابی برای ترور، سوریه بود که به دلیل احتمال حملات انتقام جویانه به اسرائیل این تصمیم هم عملی نشد. به گفته او، ابومهدی قرار نبود ترور شود، اما در شب حادثه آنجا بود. او همچنین گفت که یکی از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی عراق در این ترور با آمریکایی‌ها همکاری داشت.

نظرات بینندگان