arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱٨ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیپلمات‌های اروپایی: ایران تسلیم خواسته‌های واشنگتن نمی‌شود
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۲۳:۱۵

دیپلمات‌های اروپایی در گفت‌وگو با المانیتور تأکید کرده‌اند که با ارزیابی دولت آمریکا مبنی بر اینکه نظام حاکم ایران در اثر فشارها سرنگون می‌شود و یا اینکه تهران تسلیم خواسته‌های واشنگتن خواهد شد موافق نیستند.

فارس: غیر از جبهه پایداری، سایر اصولگرایان هم خواستار ارائه لیست جداگانه شده اند
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۲۲:۱۷

فارس نوشت: به دنبال خروج جبهه پایداری و پافشاری این حزب برای ارائه لیست جداگانه از سایر گروهها و احزاب نیروهای جبهه انقلاب، برخی احزاب و چهره های دیگر نیز در اعتراض به این موضوع خواستار لیست جداگانه شدند.

سیستان و بلوچستان همچنان آب شرب ندارد
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۲۱:۲۸

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: با گذشت بیش از 20 روز از حادثه سیل و پُر شدن سدها همچنان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستیم.

واکنش تند و عصبی حاتمی کیا به نقد رسانه ها در مورد "خروج":
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۲۰:۰۹

من دهه ام گذشته؟ جمله خودم را به خودم تحویل می دهید؟ / این چه بی حیایی است؟ من بروم خلاص می شوید؟/ آرای مردمی جشنواره فجر مهندسی شده/ حذف «خروج» از آرا یک شوخی بزرگ است؛ مشتی را به ما زدند

عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی طی ۱۰ روز پرداخت خواهد شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۸:۳۵

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی طی ۱۰ روز پرداخت خواهد شد.

متقاضیان رمز پویا بخوانند
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۷:۴۲

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اسامی ۱۸ بانک و موسسه اعتباری که تا روز یک شنبه رمز ایستا در آنها قطع می شود را اعلام کرد.

وزیر بهداشت: آزمایش منفی چند مورد مشکوک به کرونا در مسافران خارجی حاضر در ایران
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۷:۰۴

سعید نمکی، وزارت بهداشت در پیامی توئیتری خبر داد: آزمایش موارد مشکوک مسافران خارجی که تحت ایزوله بودند خوشبختانه منفی است.

ولایتی: سردار سلیمانی با پوتین و اردوغان ملاقات‌های متعددی داشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۵:۴۳

ولایتی درباره سردار سلیمانی گفت: «رفتار شهید با هر کسی که در جبهه‌ مبارزه بود، اعم از سیاسیون و مجاهدین، پر جاذبه و حساب‌شده‌ بود. ایشان با افراد مختلفی از جمله سیاست‌مداران بزرگ دنیا مثل آقای پوتین و آقای اردوغان ملاقات‌های متعدد داشت و کار طراحی مقاومت را به پیش می‌برد و یقینا خون ایشان موجب استمرار و تقویت مقاومت بشود.»

اینکه بگوییم ۶ مجتهد شورای نگهبان با جناح گرایی حکم می‌کنند مثل این است که بگوییم پیامبر به نفع داماد و پسرعمویش حکم می‌کند
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۴:۰۸

حجت الاسلام علم‌الهدی امام جمعه مشهدگفت: باعث تاسف است که برخی مسئولین با سمت بالا با دشمن هم صدا شوند و انتخابات را تشریفاتی بنامند. رهبر انقلاب در سخنرانی پریروز به یک آیه اشاره کردند و من امروز می‌خواهم این آیه را توضیح دهم. شان نزول آیه این است که در سر معامله‌ای در زمان پیامبر، امیرالمومنین با یکی از اصحاب اختلاف پیدا کردند و امام گفتند باید به پیغمبر مراجعه کنیم و صحابی نپذیرفت که پیامبر قطعا به نفع پسرعمو و دامادش حکم خواهد کرد و در این زمان بود که آیه نازل شد. وی افزود: اینکه بگوییم شش مجتهد شورای نگهبان با جناح گرایی حکم می کنند مثل این است که بگوییم پیامبر به نفع داماد و پسرعمویش حکم می‌کند؛ این دو حرف همسان هم هستند. خداوند در آیه بعدی می گوید چرا برخی اینگونه هستند و پاسخ می‌دهد سه علت دارد؛ یا در دلهایشان مریضی است، یا شکاک هستند و یا میترسند خدا و پیامبر حق اینها را از بین ببرند. فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده اند.

کرونا کاشفش را کشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۴:۰۶

پزشک چینی که اولین بار درباره شیوع ویروس کرونا هشدار داده بود، در اثر بیماری درگذشت. دکتر لی ون لیانگ در بیمارستان مرکزی ووهان کار می‌کرد. این پزشک ۳۴ ساله، سعی کرده بود که از طریق شبکه های اجتماعی و مصاحبه درباره خطر شیوع نوع جدید ویروس کرونا اطلاع رسانی کند و به همکارانش هشدار داده بود که در برخورد با این نوع جدید ویروس دقت بیشتری کنند. چند روز پس از این اظهاراتش، پلیس او را احضار کرده بود و به او هشدار داده بود که از پخش کردن شایعات خودداری کند و به او گفته بودند که ساکت باشد.

فرود اضطراری پرواز تهران-دمشق در پایگاه روسیه به خاطر همزمانی با حمله هوایی اسرائیل
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۴:۰۵

سخنگوی وزارت دفاع روسیه می‌گوید به دلیل حمله جنگنده‌های اسرائیل به اهدافی در دمشق، هواپیمای مسافربری پرواز تهران-دمشق مجبور به فرود اضطراری در پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه شد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه ذکر شده که هواپیمای «ایرباس-320» با ۱۷۲ سرنشین، بامداد پنجشنبه قصد فرود در فرودگاه دمشق را داشت که همزمان جنگنده‌های اسرائیل نیز به اهدافی در این شهر حمله کردند. کناشنکوف با بیان اینکه چهار فروند جنگنده «اف-16» رژیم صهیونیستی در ساعت ۲ بامداد پنجشنبه (به وقت محلی) بدون وارد شدن به حریم هوایی سوریه، موشک‌هایی را به حومه دمشق شلیک کردند، گفت پدافند هوایی سوریه نیز برای مقابله با این حملات فعال شد. سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که این هواپیما هم‌اکنون به فرودگاه دمشق منتقل شده است.

ارزش ۲۲ بهمن را کسی جز امام زمان نمی‌تواند محاسبه کند
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۴:۰۴

امامی کاشانی، خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که ۲۲ بهمن نگذاشت گردن‌کشان دنیا به هدف خود برسند، عنوان کرد: آمریکا و صهیونیست به چاهی که کنده بودند سقوط کردند. ۲۲ بهمن آنچنان قیمت و ارزش دارد که باید گفت که ارزشش را در زیر این آسمان کسی نمی‌تواند جز شخص مبارک امام زمان محاسبه کند.

خانوار‌های دارای ۳ قلو به بالا، مستمری می‌گیرند
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۴:۰۲

در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی تمام خانواده‌های دارای سه قلو و بیشتر از این به بعد قرار است ماهانه مستمری و کمک هزینه معیشت دریافت کنند. رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری ماهانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به خانوارهای دارای سه قلو به بالا خبر داد. قبادی دانا با اشاره به اینکه هر سال بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ تولد سه قلویی در کشور وجود دارد، ادامه داد: همچنین بین ۲۰ تا ۴۰ تولد ۴ قلویی هرسال در کشور وجود داشته است. تعداد تولدهای ۵ قلویی هم بین ۱ تا ۸ تولد در سال‌های اخیر بوده است به طوریکه در سال ۹۳، ۸ خانواده و ۹۷ ۲ خانواده ۵ قلوبه دنیا آورده‌اند.

با کشف حجاب در ‌خودرو ‌برخورد می‌کنیم
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۴:۰۲

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا از اجرای طرح ناظر یک در کشور خبر داد و گفت: به واسطه اجرای این طرح با افرادی که در خودرو کشف حجاب می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد در حالی که با همکاری مردم با این خودروهای متخلف برخورد قانونی صورت می‌پذیرد چراکه معتقد هستیم این عمل ناشایست یک هنجارشکنی محسوب می‌شود.

از عیدی مستمری‌بگیران، مالیات و حق بیمه‌ کسر نمی‌شود
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۴:۰۱

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که از عیدی مستمری‌بگیران مالیاتی کسر نمی‌شود. همچنین به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از چهارشنبه شب 16 بهمن آغاز شده و تا ۱۰ روز ادامه دارد.

بوتیجیج در آیووا برنده شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۰۹:۳۳

«حزب دموکرات آیووا» پس از تاخیری طولانی در انتشار نتایج آرا، «پت بوجیج» را رسما به عنوان برنده انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در این ایالت معرفی کرد.

بوتیجیج ۳۷ ساله که پیشتر شهردار «ساوث بند» در ایالت ایندیانا بوده، با کسب ۲۶.۲ درصد آرا برنده شد. این در حالی است که «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت با فاصله‌ای بسیار اندک و کسب ۲۶.۱ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.
همچنین «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست با ۱۸ درصد، «جو بایدن» معاون رییس جمهوری سابق آمریکا ۱۵.۸ درصد و «ایمی کلوبوشار» سناتور ایالت مینه‌سوتا با کسب ۱۲.۳ درصد آرا به ترتیب در جایگاهای سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

ساخت و ساز در شهرک جنجالی لواسان متوقف شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۰۹:۲۷

امام جمعه لواسانات از توقف ساخت و ساز در شهرک ویلایی نشین و جنجالی کلاک لواسان در شمال تهران با دستور مقام های قضایی خبر داد. ساخت شهرک ویلایی کلاک در میان مخالفت ها و جنجال های فراوان از سال ۹۵ در مجاورت سد لتیان آغاز شده بود؛ سدی که بیش از ۳۰ درصد از آب شرب پایتخت را تامین می‌کند و یکی از منابع آبی مهم کشور به شمار می رود.

۴۰۰ نفر در وزارت خزانه داری آمریکا درباره تحریم ایران فعالیت می کنند
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۰۹:۲۶

محمود واعظی گفت: گویا ایالات متحده و رییس جمهورش کار دیگری جز تحت نظر داشتن ایران ندارند و با هر وسیله‌ای می‌خواهند روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها را محدود کنند و برای این کار از ۴۰۰ نفر فقط در وزارت خزانه داری استفاده می‌کنند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۰۹:۰۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان