arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

بهای طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اونس جهانی طلا در روز پنجشنبه در حالی کار خود را با کاهش آغاز کرده است که اتحادیه ی اروپا پرداخت بخش دوم کمک های مالی را تا یکم اسفند به تعویق انداخت.

به گزارش اکونیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار است که وزرای مالی اروپا در روز یکم اسفند در جلسه ای تصمیم نهایی را در مورد پرداخت کمک های مالی به یونان گرفته و دولت یونان نیز درصدد است که در آن روز از راهکارهای مناسب در جهت جلب اعتماد رهبران اروپایی استفاده کند. بسیاری از سرمایه داران بر این تصمیم می باشند که تا آن روز در معاملات شرکت نکرده و بیشتر به پیگیری بازارها بپردازند.

فرینسن یکی از تحلیل گران بازارهای مبادلاتی در شانکهای چین بر این عقیده می باشد که در شرایطی که قرار است از سوی بانک های مرکزی در سرتاسر دنیا به سیستم مالی کشور های مختلف پول تزریق شود و از سویی دیگر میزان سطح تورم نیز با افزایش رو به رو شده است، انتظار این موضوع که طلا با افزایش سطح تقاضا رو به رو شود به دور از ذهن نخواهد بود.

علاوه بر این موارد کارشناسان دلیل مهم تری را نیز برای افزایش بهای طلا عنوان می کنند که این دلیل همان بروز تنش های سیاسی در میان دولت ها و کشور های مختلف می باشد که سرانجام منجر به بروز تهدیداتی بر ضد یکدیگر شده است. در این شرایط نیز طلا به عنوان سرمایه ای امن می تواند ایفای نقش کند. در این میان فلزات با ارزش دیگری نیز پا به پای طلا می توانند از ارزش بالایی برخوردار باشند که در این میان می توانیم به نقره، پلاتین و پالادیوم اشاره کنیم.

اگر بخواهیم به روند حرکتی طلا و نقره در سال 2012 توجه داشته باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که روند حرکتی نقره و سیر صعودی آن حتی دو برابر سیر صعودی طلا بوده است. در این میان سهم طلا 10 درصد و سهم نقره 20 درصد می باشد.
لازم به ذکر است که طلا در روز پنجشنبه با 0.4 درصد کاهش رو به رو شد و به اعلام ساعت 3:16 دقیقه به وقت لندن به 1721 دلار و 40 سنت رسید. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که در روز چهارشنبه با اعلام کمک رهبران چینی به حل مشکل اروپا یورو نسبت به دلار با افزایش رو به رو شد و همین امر افزایش 0.5 درصدی طلا را به دنبال داشته است. بهای اونس جهانی طلا در روز پنجشنبه در بازارهای کامکس نیویورک نیز با کاهش 0.3 رو به رو شد و با این کاهش به 1723 دلار در هر اونس رسید.
نظرات بینندگان